ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ سابق ایران(در دوره خاتمی) از جایزه عبدالله بن عبدالعزیز که او را خادم الحرمین الشریفین خواند، تمجید کرده است.

بر اساس این گزارش، مهاجرانی گفته است جایزه جهانی پادشاه عربستان در زمینه ترجمه تاثیر بسزایی در فعال کردن و پویایی جنبش ترجمه میان زبان عربی و زبانهای دیگر و ارتباط میان فرهنگ عربی و اسلامی و دیگر فرهنگها می گذارد.

وزیر فرهنگ دولت خاتمی که خبرگزاری رسمی عربستان از وی به عنوان "دکتر عفوالله مهاجرانی" نام برده است، در اظهاراتی به تمجید از پادشاه عربستان پرداخت و گفت : "این جایزه جهانی که نام خادم الحرمین الشریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیز را بر خود گذاشته است و مورد عنایت و توجه او قرار دارد، فضای فرهنگی مثبتی را برای گفتگوی تمدنی و ارتباط شناختی از طریق فعال سازی ترجمه و ایجاد پلی برای تبادل اندیشه ها وتجارب و معارف فراهم می کند."

مهاجرانی همچنین گفته است: " نتایجی که جایزه خادم الحرمین الشریفین در پنج سال گذشته محقق کرده است، سبب خوش بینی می‌شود و ضرورت دارد این جایزه و نتایج خوب این پروژه فرهنگی و علمی بزرگ در سطحی گسترده شناسانده شود .
 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عطاء الله مهاجرانی به همراه علیرضا نوری زاده از عناصر فعال ضد انقلاب هفته گذشته به نمایندگی از فتنه گران سبز در ضیافت شاه عربستان سعودی و در نشستی با عنوان «الجنادریه» حضور یافتند.
همچنین رسانه ها در روزهای گذشته فاش کردند که دستگاه امنیتی رژیم سعودی علاوه بر کمک 18 میلیون دلاری به این عضو شورای هماهنگی راه سبز، به وی وعده داده تا با گسترده کردن بخش فارسی شبکه العربیه، تعدادی از عناصر رسانه ای وابسته به این گروه را بکارگیری کند.

گفتنی است عطاءالله مهاجرانی با انتشار یادداشتی در وبلاگ خود ، دریافت 18میلیون دلار را تکذیب کرده است.


نوشته شده در یکشنبه 90/11/30ساعت 7:21 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

جمعی از سینماگران ایرانی با انتشار پیامی به «شان کریستوفر علی استون»، مسلمان شدن او را تبریک گفتند.

به گزارش فارس، جمعی از سینماگران انقلابی و مسلمان کشورمان با انتشار پیامی، گرویدن «شان کریستوفر علی استون» به دین مبین اسلام و مذهب شیعه را به او و جهان اسلام تبریک گفتند و از خداوند برای او تندرسی و ثبات قدم در راهی که گام برداشته را آرزو کردند.

امضاء کنندگان این پیام تبریک عبارتند از: فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع)، جمال شورجه، امین زندگانی، سیدمجتبی شهیدی، حسین زندباف، جهانبخش سلطانی، روح‌انگیز شمس، قربان محمدپور، جعفر دهقان، محمود پاک‌نیت، محمد هوشیاری، رضا مصطفوی، روزبه رحیم‌نژاد، کیومرث پرخیده، حسین حسنی، منصور براهینی، امان رحیمی، ‌سید‌محمد حسینی، علی جبارزاده و حسین جعفری و...

شان کریستوفر علی استون روز چهارشنبه 19 بهمن و درست چند روز پیش از مسلمان شدنش در موسسه فرهنگی هنری تبیان طی یک ضیافت شام با سلحشور دیدار و اعلام آمادگی کرده بود که حاضر است در ساخت پروژه عظیم موسی پیامبر(ع) با وی همکاری کند.


نوشته شده در یکشنبه 90/11/30ساعت 7:19 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

 نصرالله ترابی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور علیرضا نوری‌زاده و عطاءالله مهاجرانی در جشنواره الجنادریه، گفت: اصلاح‌طلبان اگر به دنبال پول‌های خارجیان بودند، با این شرایط در ایران نمی‌ماندند که حرف هر کسی را هم بشنوند.

وی افزود: هیچ ارتباطی میان اصلاح‌طلبان و نوری‌زاده وجود ندارد؛ اصلاح‌طلبانی که ایستادند و سینه سپر کردند و تمام ناملایمات را تحمل کردند، اگر دنبال راحت‌طلبی و نگاه خارجی‌ها بودند، داخل ایران نمی‌ماندند.

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس تصریح کرد: در رابطه با جشنواره الجنادریه و اظهارنظرات دوستان اصولگرا باید گفت که هیچ یک از این انگ‌ها به اصلاح‌طلبان نمی‌چسبد چرا که اگر اصلاح‌طلبان به دنبال این‌گونه کمک‌ها بوده و چشم به بیگانگان داشتند، داخل ایران نمی‌ماندند.

"جریان اصلاح‌طلبی تعریف دارد و فقط داخل کشور فعال بوده و دارای خط و مشی مشخصی است؛ اصلاح‌طلبان با همه مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ و ما با این حال سینه سپر کرده‌ایم و مدافع نظام و مردم هستیم."

ترابی با تاکید بر اینکه نوری‌زاده از ابتدا هم اصلاح‌طلب نبود، تأکید کرد:‌ مهاجرانی هم باید اعلام کند که آیا آن پول‌ها را از سعودی‌ها گرفته یا نه؟ اگر آن پول‌ها را از آل‌سعود دریافت کرده باشد که دیگر اصلاح‌طلب نیست.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:44 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله به نقل از مشرق "وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنوم." 


اینها سخنان یک بسیجی ایرانی نیست بلکه دختری از قلب اروپا این جملات را برزبان میآورد .او که از سخنان رهبر انقلاب به وجد آمده و اشک ازگوشه چشمانش جاریست میگوید: "من از مردم ایران می‌خواهم که به فریاد ساکنین تنها کشور مسلمان اروپا برسند. ما در کوزوو واقعا تحت فشار هستیم. اجازه زندگی بر طبق سبک زندگی اسلامی به ما داده نمی‌شود و عبادات ما تنها به داخل خانه و مساجد کم تعدادمان محدود شده است. واقعا حسادت می‌کنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشکل و با افتخار رفت و آمد می‌کنند ولی من در کشور خودم چنین آزادی را ندارم.»

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:42 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

توبه یعنى پشیمانى، ما هم پشیمان هستیم.

یک بخش دیگر توبه ، استغفار با زبان است ؛ خدایا! اشتباه کردم « أستغفرُ اللهَ ربى و أتوب الیه » با زبان، حالا همین که قلبمان پشیمان است، بس نیست؟ نه، چون خدا گفته است که غیر از پشیمانى قلب، دوست دارم صداى التماس گنهکار را بشنوم. صدایت مهم است؛

« ادْعُونِى أَسْتَجِبْ لَکُمْ »(1) من را صدا بزن، من با صدا زدن تو جواب تو را مى‏دهم.

بیایى پشت در بایستى و زنگ نزنى که کسى در را باز نمى‏کند. تشنه‏اى، اما اگر نگویى آب مى‏خواهم، آب نمى‏آورند، گرسنه اگر نگوید نان، کسى به او نان نمى‏دهد.

ترک گناه با اعضا و جوارح

سومین مرحله توبه: « ترکٌ بالجوارح » هر عضوى از اعضا دچار هر گناهى است، امشب از چاه گناه بیرون بیاور، بگو: من از تاریکى مى‏خواهم بروم، خسته شدم.(2)

عزم برنگشتن به گناه

چهارمین بخش آن هم این است که به خدا بگویى: از امشب تا سال دیگر، دیگر من به گناه برنمى‏گردم « إضمار أن لایعود ».(3)

توبه نصوح توبه‏اى است که در آن رجوع به گناه نباشد. و توبه‏کننده از گناه مانند کسى است که گناه نکرده باشد. و آن کس که اصرار بر گناه دارد و استغفار مى‏کند خود را استهزاء و مسخره مى‏کند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:41 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

دوران شلیک و فرار! 

پایگاه خبری انصارحزب الله:با آنکه تولید انبوه خانواده القسام در نوار غزه ادامه دارد به نظر می‌رسد دیگر دوران شلیک این نوع موشکهای سبک از فضاهایی مثل حیاط خانه‌ها، کوچه‌ها، ساختمانهای ویرانه در غزه به پایان رسیده باشد. 

زمانی نه چندان دور ترجیحا سایت‌های جوخه‌های آتش موشک در شمال نوار غزه (مناطقی اطراف بیت لاهیا و بیت حانون) در جایی کنار جاده‌ها مستقر می‌شدند تا هم نزدیک مراکز مهم جمعیتی در غرب صحرای «نگب»، باشند و هم ضمن دسترسی نزدیک به «سدروت» و «اشکلون» بتوانند بلافاصله بعد از شلیک هرچه سریع‌تر محل را ترک کنند. 

پیش به سوی بازدارندگی 

اما شواهد حاکی است سازمان‌های مقاومت به دنبال تغییر این وضعیت هستند. این تلاشی مضاعف و به غیر از توسعه تولید مستقل صنعت تولید راکت‌ها بعد از جنگ 22 روزه است. تلاش برای توسعه مدل‌های منحصر بفرد بومی، دنباله‌ای از پروژه ساخت موشک مستقل در ماه مه سال 2001 است که انگیزه آن به غیر از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های ایجاد شده امنیتی از سوی صهیونیست‌ها برای اجرای عملیاتهای شهادت‌طلبانه، دستیابی به توازن بازدارندگی مانندحزب‌الله بود. چراکه این مسئله به عنوان یکی از علل اصلی عقب‌نشینی یک جانبه ارتش اسرائیل از منطقه جنوب لبنان (مه 2000) قابل ارزیابی بود. 

فجر و جهاد اسلامی 

در حالی که صهیونیست‌ها می‌گویند زرادخانه موشکی حزب‌الله از موشک‌های ارائه شده توسط سوریه و ایران تشکیل شده است. این روزها قاچاق موشک به غزه نیز آنها را کلافه کرده است.


پیش از این منابع صهیونیستی مرتبا هشدار می‌دادند، موشک‌هایی که مشابه آن توسط ایران و سوریه به حزب‌الله ارائه شده، از جمله گراد وارد غزه شده است. البته شاهد آنها اصابت گرادها به اشکلون در شعاع 20 کیلومتری غزه بود. 

گرادها در حالی در اشکلون فرود می‌آمدند که صهیونیست‌ها در مواردی اصابت موشکهای 122 میلیمتری WS-1 WeiShi” که در اصل توسط شرکت سیچوان صنعت هوافضای چین تولید می‌شود را در عمق 40 کیلومتری خاک خود و قدرت انفجار ناشی از سر جنگی 22 کیلوگرمی آن را تجربه کرده بودند. این در حالی است که بنا بر اخبار منتشر شده از سوی صهیونیست‌ها، این موشک توسط ایران مونتاژ و به دست گروه‌های مقاومت رسانیده شده است. 

اما هفتم آذر ماه (28 نوامبر 2011) پایگاه«اینتلی جنس وار» به نقل از ارتش اسرائیل درباره ورود به مرحله‌ای جدید هشدار داد و اعلام کرد که بررسی‌های این نهاد حکایت از این دارد که ایران توسط جنبش جهاد اسلامی، موشک فجر 3 و5 را که دارای برد وسیعی از 43 کیلومتر و 75 کیلومتر است را وارد غزه کرده است. 

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:39 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، عراق اولین گروه از اعضای فرقه منافقین شامل 400 نفر را روز شنبه از پایگاهی که در زمان رژیم بعث احداث شده بود، خارج کرد. این اولین گام عملی در خروج تمام اعضای این گروه از قلمرو خاک عراق است.

فرقه مجاهدین خلق بین سال‌های 1980 تا 1988 در زمان جنگ ایران و عراق کمپ اشرف را به عنوان پایگاهی برای توطئه علیه ایران قرار داد. این کمپ که در 65 کیلومتری شمال بغداد واقع شده محل سکونت 3000 نفر بوده است.

مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل در عراق اندکی پس از رسیدن اولین گروه از افراد منتقل شده به کمپ موقت لیبرتی گفت: روشن است که ساکنان کمپ اشرف هیچ آینده‌ای در داخل خاک عراق ندارند. برای آنها ترک این محل آسان نیست اما معتقدم که این تنها راه مسالمت آمیز است.

ساکنان اشرف پس از استقرار در خانه‌های پیش ساخته کمپ لیبرتی اقدامات اولیه سکونت خود برای خروج از عراق را آغاز خواهند کرد.

به رغم بهانه گیری‌های متعدد سران مجاهدین(منافقین) مبنی بر نبود امکانات لازم در این کمپ، سازمان ملل بارها در گزارش‌های خود بر وجود استاندارهای کاملًا بشردوستانه برای ساکنان کمپ لیبرتی تاکید کرده است تا بدین وسیله از هرگونه طفره رفتن سران فرقه مبنی بر خروج از اشرف ممانعت به عمل آورد.


نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:38 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از خبر:دراین بین برخی از کارشناسان اروپایی تاکید می کنند این پیش دستی ایران در بلندمدت به ضرر ایران خواهد بود و از سویی دیگر برخی از پژوهشگران معتقدند در چنین شرایطی این اقدام از سوی ایران بهترین روش برای مقابله با این تصمیم اروپا بوده است. 

از سویی دیگر اروپایی ها قرار بوده در تیرماه سال آینده تحریم نفتی ایران را آغازکنند که ایران با پیش دستی در فصل سرما و نیاز این کشورها به نفت سعی دارد تا با چنین تصمیمی مقابله کند.این امر در شرایطی که گفته می شود چین برای افزایش تولید نفت از ایران قول مساعد داده است از نظر کارشناسان منطقی به نظر می رسد. 

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:37 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

کمتر از یک‎هفته پس از بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه نیز در پی جا زدن اوباما و نتانیاهو از تهدیدهای نظامی علیه کشورمان، صراحتاً حمله به ایران را "راه‌حل نامناسب" خواند.

به گزارش رجانیوز، در حالی‌که لفاظی‌ها علیه ایران مبنی بر تهدید به حمله‌ی نظامی تا حدی بالا گرفته بود که پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته لئون پانه‌تا وزیر دفاع امریکا از احتمال حمله‌ی اسرائیل به ایران در ماه‌های آینده خبر داد و حتی برای آن زمان نیز تعیین کرد (اوایل بهار تا تیر ماه سال آینده) و موشه یعلون معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در همین روز رسماً کشورمان را به حمله نظامی تهدید کرد، پس از خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران، ناگهان ورق به‌طوری برگشت که اوباما رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه با شبکه NBC اعلام کرد که اسرائیل برنامه‌ای برای حمله‌ی نظامی به ایران ندارد و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه‌ی کابینه‌ی خود به وزیران و ژنرال‌های اسرائیلی دستور داد که حق ندارند دیگر در مورد حمله نظامی به ایران چیزی بگویند.
ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 90/11/20ساعت 8:21 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

نتایج یک نظرسنجی جدید از کاهش بی‌سابقه میزان محبوبیت کنگره امریکا به 10 درصد حکایت می‌کند.
به گزارش پرس تی وی- بر اساس تحقیق صورت گرفته از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ که از 2 تا 5 فوریه انجام شد، میزان محبوبیت کنگره امریکا به 10 درصد کاهش یافته است که از سال 1974 و هم‎زمان با آغاز فعالیت این موسسه تا کنون پایین ترین میزان محبوبیت کنگره به شمار می‌رود.

میزان محبوبیت کنگره امریکا در نظرسنجی اخیر گالوپ در ژانویه و دسامبر به ترتیب 13 و 11 درصد نیز کمتر است.

بر اساس اعلام موسسه گالوپ، 86 درصد از امریکایی‌ها از اقدامات کنگره ناراضی هستند. بر اساس این نظر سنجی 4 درصد از شرکت کنندگان نیز در این خصوص اظهارنظر نکردند.

این نظرسنجی 2 هفته پس از آغاز به کار مجلس نمایندگان و سنای امریکا در واشنگتن برگزار شد.

در پی انتخابات سال 2010 میلادی و پس از این‌که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان و اکثریت سنا را به دست گرفتند، میزان محبوبیت کنگره امریکا به 21 درصد رسی


نوشته شده در پنج شنبه 90/11/20ساعت 8:18 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak