ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

کمتر از یک‎هفته پس از بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه نیز در پی جا زدن اوباما و نتانیاهو از تهدیدهای نظامی علیه کشورمان، صراحتاً حمله به ایران را "راه‌حل نامناسب" خواند.

به گزارش رجانیوز، در حالی‌که لفاظی‌ها علیه ایران مبنی بر تهدید به حمله‌ی نظامی تا حدی بالا گرفته بود که پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته لئون پانه‌تا وزیر دفاع امریکا از احتمال حمله‌ی اسرائیل به ایران در ماه‌های آینده خبر داد و حتی برای آن زمان نیز تعیین کرد (اوایل بهار تا تیر ماه سال آینده) و موشه یعلون معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در همین روز رسماً کشورمان را به حمله نظامی تهدید کرد، پس از خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب در نمازجمعه تهران، ناگهان ورق به‌طوری برگشت که اوباما رئیس‌جمهور امریکا در مصاحبه با شبکه NBC اعلام کرد که اسرائیل برنامه‌ای برای حمله‌ی نظامی به ایران ندارد و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه‌ی کابینه‌ی خود به وزیران و ژنرال‌های اسرائیلی دستور داد که حق ندارند دیگر در مورد حمله نظامی به ایران چیزی بگویند.
 
در عین حال، در شرایطی که هنوز یک هفته از بیانات رهبر معظم انقلاب نگذشته است، سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه که در میان مقام‌های اروپایی بیشترین هم‌گرایی را با سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی دارد و حدود پنج ماه پیش نیز کشورمان را به حمله‌ی نظامی تهدید کرده و گفته بود "برنامه ی هسته ای ایران ممکن است باعث شود حمله ی پیش دستانه ای به این کشور صورت گیرد"، ترجیح داد که اکنون همان سیاست اوباما و نتانیاهو را در پیش بگیرد و هر گونه حمله نظامی علیه ایران را راه حل نامناسبی برای مقابله با برنامه اتمی جمهوری اسلامی دانست.

سارکوزی روز چهارشنبه در جمع گروه‌های اصلی یهودیان فرانسه، ضمن تاکید بر تعهدش به تامین امنیت اسرائیل، خاطر نشان کرد که راه برقراری امنیت در اسرائیل "هیچ از طریق نظامی به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه خواستار آن نیست که اقدام جبران‌ناپذیری در قبال ایران صورت بگیرد، گفت: «راه حل (مقابله با برنامه اتمی ایران)، سیاسی و دیپلماتیک است. راه حل در تحریم‌ها است... ما می‌خواهیم رهبران ایران بدانند که خط قرمزها را رد کرده‌اند.»

شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در پیامی که مدعی شد خطاب به مردم ایران است، همین سیاست "جا زدن" را دنبال کرد و ایرانیان را مردمانی صلح‌جو و مخالف جنگ خواند و تأکید کرد نیازی نیست که مردم دو کشور با یکدیگر دشمنی داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب در تبیین سیاست "تهدید در برابر تهدید و تحریم ایران" روز جمعه 14 بهمن راهبردهایی را بیان کردند که به‌نحو آشکاری معادلات غربی‌ها را به‌هم ریخته است، به‌طوری که ناچار شده‌اند حتی در زمینه‌ی لفاظی‌های خود نیز که صرفاً جنبه‌ی عملیات روانی دارد، تجدید نظر جدی بکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از این خطبه‌ها فرمودند:

«یک جمله هم راجع به این تهدیدهاى آمریکا عرض بکنیم. مرتباً تهدید می‌کنند؛ تهدید به این زبان: همه‌ى گزینه‌ها روى میز است! یعنى حتّى گزینه‌ى جنگ. این، تهدید به جنگ است با این زبان. خب، این تهدید به جنگ، به ضرر آمریکاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمریکاست. چرا این تهدیدها به ضرر آمریکاست؟ به خاطر اینکه خود این تهدیدها نشان‌دهنده‌ى عجز آمریکا از مقابله‌ى منطقى و مقابله‌ى گفتمانى است؛ یک گفتمانى در مقابل گفتمان جمهورى اسلامى ندارند؛ نمی‌توانند در میدان مقابله‌ى فکرى و منطقى، براى خودشان غلبه‌اى ایجاد کنند؛ مجبور می‌شوند توسل به زور و تشبث به زور بکنند.

این معنایش این است که آمریکا جز زور، هیچ منطقى ندارد؛ جز خون‌ریزى، هیچ راهى براى پیش‌برد خود ندارد. این، اعتبار آمریکا را بیش از آنچه که تاکنون شکسته است، در چشم ملت‌ها و در چشم ملت خودش خواهد شکست؛ این همان چیزى است که سرنوشت رژیم‌ها را معین می‌کند. آن رژیمى، آن نظامى که اعتبارش در چشم مردم خودش بشکند، سرنوشتش معلوم است؛ مثل رژیم شوروى سابق. اتفاقاً بعضى از صاحب‌نظران غربى همین چند روز قبل گفتند که امروز وضع آمریکا و غرب شبیه وضع شوروى سابق در سال‌هاى اواخر دهه‌ى 80 میلادى است که منجر به سقوط شد.

یعنى وقتى یک رژیمى، یک نظامى از لحاظ گفتمان، از لحاظ منطق، در چشم مردم خودش ساقط بشود، دیگر امیدى به بقاى این رژیم نیست. لذا هرچه تهدید کنند، به ضررشان است. البته آنها و دیگران بدانند -می‌دانند هم - که ما هم در برابر تهدید به جنگ و تهدید به تحریم نفتى، تهدیدهایى داریم که در وقت خودش، آن وقتى که لازم باشد، ان‌شاء اللَّه اعمال خواهد شد.» 



نوشته شده در پنج شنبه 90/11/20ساعت 8:21 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak