ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (صلی الله علیه وآله) فرمود: «اگر اندازه‌ی رحمت خدا را می‌دانستید هر آیینه بر آن تکیه می‌کردید و جز اعمال اندکی انجام نمی‌دادید و اگر میزان غضب و خشم خدا را می‌دانستید گمان می‌کردید که دیگر نجات نخواهید یافت.
 بنا بر فرمایش امام صادق (علیه السلام): «هیچ بنده‌ی مؤمنی نیست مگر آن که در قلبش دو نور وجود دارد نور خوف (از عذاب الهی) و نور امید (به رحمت پروردگار) که اگر هر یک را با دیگری بسنجد از آن زیادتر نخواهد بود، یعنی هر دو به یک میزان خواهند بود.
انسان تا به امروزش عوالم مختلفی را پشت سر نهاده و عالم‌های دیگری را در پیش‌رو دارد، انسان با مرگ از عالم دنیا به جهان آخرت منتقل می‌شود که آخرت هم ابتدایش «عالم برزخ» و انتهایش که بعد از برپایی قیامت کبری است بهشت یا دوزخ می‌باشد. ‌حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «فشار قبر برای مؤمن کفاره تباه نمودن نعمت‌ها از ناحیه‌ی اوست.
یکی از ویژگی‌های عالم برزخ ‌«فشار قبر» می‌باشد. فشار قبر نسبت به افراد متفاوت است بعضی از افراد فشار قبر ندارند و آن‌ها که دارند فشارشان از نظر شدت و حدت متفاوت است.
امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: "میت در فشار به سر می‌برد اما به خاطر نماز برادرش خداوند قبر او را وسعت می‌دهد". ضعف یکسان نیست و بستگی به اعمال آن‌ها دارد.
عذاب و فشار برزخی که از آن به فشار قبر یاد می‌شود حقیقتی است که ارتباط مستقیمی با اعمال و رفتار و کیفیت زندگی فرد در دنیا داشته و احیاناً با بعضی از علل و عوامل تشدید می‌شود. از آنجا که نظام برزخی و احکام و آثار آن، برای ما ناشناخته است؛ طبعاً ما با درک قاصر خود، نمی‌توانیم دریابیم که کدام انحراف و عمل، در تشدید عذاب و گرفتاری برزخی نقش دارد و تنها، کلام الهی و سخنان معصومان(علیه السلام) است که با برخورداری از دانش و احاطه خاص بر حقایق، می‌تواند راه‌گشای آشنایی ما به این عوامل باشد.
عواملی که موجب فشار قبر می‌شود:

‌1ـ بداخلاقی. ‌
‌2ـ سخن‌چینی.
3- مراعات نکردن طهارت و نجاست و پرهیز نکردن از بول
4- یاری نکردن مظلوم. در کتاب ثواب الاعمال آمده است که: یکی از علمای بنی‌اسرائیل از دنیا رفت و فشار قبر بر او وارد شد چرا که او یک بار نماز را (عمداً) بی‌وضو خوانده بود و از کنار مظلومی گذشته بود و او را یاری نکرده بود
5- ضایع نمودن نعمت‌های الهی: حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «فشار قبر برای مؤمن کفاره تباه نمودن نعمت‌ها از ناحیه‌ی اوست».

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 90/9/29ساعت 4:9 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

الامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان نقل کردند که: استاد ما عارف برجسته «حاج میرزا علی آقا قاضی» می‏گفت:
در نجف اشرف در نزدیکی منزل ما، مادر یکی از دخترهای اَفَنْدی‏ها (سنی‏های دولت عثمانی) فوت کرد.
این دختر در مرگ مادر، بسیار ضجه و گریه می‏کرد و جداً ناراحت بود، و با تشییع کنندگان تا کنار قبر مادر آمد و آنقدر گریه و ناله کرد که همه حاضران به گریه افتادند.
هنگامی که جنازه مادر را در میان قبر گذاشتند، دختر فریاد می‏زد: من از مادرم جدا نمی‏شوم هر چه خواستند او را آرام کنند، مفید واقع نشد؛ دیدند اگر بخواهند با اجبار دختر را از مادر جدا کنند، ممکن است جانش به خطر بیفتد. سرانجام بنا شد دختر را…

 

در قبر مادرش بخوابانند

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 90/9/29ساعت 3:52 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

«ما در نجف در مدرسه صدر اقامت داشتیم. خیلی مقید بودیم، در جشن‌ها و ایام سرور، مجالس جشن بگیریم و ایام سوگواری را هم، سوگواری می‌گرفتیم.


شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اول شب نماز مغرب و عشا می‌خواندیم و شربتی می‌خوردیم. آن گاه با فکاهیاتی مجلس جشن و سرور ترتیب می‌دادیم.

آقایی بود به نام آقا شیخ حیدرعلی اصفهانی که نجف‌آبادی بود. معدن ذوق بود. او که می‌آمد من به الکفایه قطعاً به وجود می‌آمد جلسه دست او قرار می‌گرفت.

آن ایام مصادف شده بود با ایام قلب‌الاسد (10 تا 21 مرداد) که ما خرماپزان می‌گوییم و نجف با 25 یا 35 درجه خیلی گرم می‌شد. آن سال در اطراف نجف باتلاقی درست شده بود و پشه‌هایی به وجود آمده بود که عرب‌های بومی را اذیت می‌کرد. ما ایرانی‌ها هم که، اصلاً خواب و استراحت نداشتیم.آن سال آنقدر گرما زیاد بود که اصلاً قابل تحمل نبود نکته سوم این‌که حجره من رو به شرق بود. تقریباً هم مخروبه بود.من فروردین را آنجا به طور طبیعی مطالعه می‌کردم و می‌خوابیدم. اردیبهشت هم مقداری قابل تحمل بود، ولی دیگر از خرداد امکان استفاده از حجره نبود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 90/9/29ساعت 3:36 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

 دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم. 1. عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید. او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد. او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

2. عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید." عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 161 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.

 4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

ادامه مطلب...

نوشته شده در چهارشنبه 90/9/2ساعت 4:5 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

 

طنز- محمد رضا شهبازی: تاریخ نشان داده که چیزهایی مرتبط­تر از این هم با هم تفاوت هایی دارند و از قضا چیزهایی غیر مرتبط‎­تر از این هم شباهت‎هایی. شما هم اگر دقت کنید، شاید بین موضوعات ظاهراً بی ربط بتوانید شباهت‎های باورنکردنی پیدا کنید. ما در اینجا برای نمونه شباهت­ها و تفاوت­های سه چیز نسبتاً بی­ربط را بر می‌شمریم تا باشد که مورد عبرت آیندگان قرار گیرد!

مسئولیت به عهده کس دیگری است

شباهت­ها:

در همه این سه موضوع مسئولیت هرگونه اتفاقی به عهده دیگران است. مثلا مثل هر اتفاق دیگری که در شهرداری تهران می افتد (مانند غذای 168 هزار تومانی و بستنی طلا)، مسئولیت آب‌گرفتگی معابر هم برعهده ارگان دیگری مثل سازمان هواشناسی است که نتوانسته از ورود یک جبهه هوای کم فشار و همچنین خیس به کشور جلوگیری کند یا شاید هم مسئولیت متوجه کسی است که ابرها را بارور کرده است!

جریان انحرافی هم که اصولاً جریان موهومی است که دیگران آن را ساخته اند و اگر سکوت منادی وحدت ایجاب نکند، چنان پته آنها روی آب خواهید ریخت که نگو و نپرس. مجلس هم مانند این دو مورد قبلی ترجیح می دهد مسئولیت های خود را به عهده دیگران بیاندازد؛ مثلا ابتدا به استفساریه حقوق مادام­العمر رأی می دهد و بعد که گندش درآمد و رسانه های فضول گیر دادند، از شورای نگهبان می خواهد که آن را تصویب نکند! اصولاً مجلس تقسیم وظیفه کرده و تصویب طرح ها را به عهده خود و تشخیص خوب و بد بودن آنها را به عهده دیگران گذاشته است.

تفاوت­ها:

اگرچه هر سه این موارد مسئولیت اتفاق‌های مربوط به خود را به دیگران نسبت می دهند اما در این زمینه تفاوت‌هایی هم دارند. مثلاً در آب‌گرفتگی معابر اصولاً خیلی مسئولیت قابل بحثی وجود ندارد چون چند سال است که پس از واقعه برخورد سیب به سر مبارک جناب نیوتن و بر اساس جاذبه زمین، آب به داخل زمین نفوذ کرده و کلاً دیگر آب‌گرفتگی قابل عرضی وجود ندارد که بشود درباره مسئولیتش خیلی بحث کرد!

درباره جریان انحرافی اگرچه مسئولیت همه موضع گیری ها و اقدامات متوجه دیگران است، اما این دیگران غالباً تعداد ثابتی هستند. رسانه های اقتدارگرا، داوود احمدی نژاد، خبرگزاری فارس و مهدی طائب از جمله این اثبات (جمع ثابت!) هستند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در چهارشنبه 90/9/2ساعت 4:1 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


< src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/java"> < type="text/java">

 
< src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/java"> < type="text/java">

 

مگر می شود از چنین اتفاقی گذشت؟ اتفاقی که پس از بازی ایران و استرالیا و صعود ایران به جام جهانی 1998 و بازی شیش تای 52، یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های فوتبال در ایران را رقم زده است! درباره این بازی و اتفاقات رخ داده، در آن گفتنی هایی وجود دارد که تا آنجا که ادب و نزاکت اجازه دهد، به بیان مختصر برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

تقاضایی عاجزانه از رسانه ملی

خواهشمندیم صدا و سیما در چنین مواردی در چند نوبت و با اعلام قبلی اقدام به پخش صحنه­های بدون سانسور ماجرا کند تا همه مردم بفهمند قضیه چی بوده است، چون وقتی یک نفر از آدم می پرسد این قضیه شیث و نصرتی چیه، واقعاً نمی دانیم چطور باید قضیه را توضیح دهیم! در صورتی که اگر تلویزیون یک‌بار برای همیشه ماجرا را با تمام جزییاتش نشان دهد، دیگر لازم نیست مادرها در برابر سوالات بچه های‎شان قرمز شوند و سریع بدوند تا غذای‌شان ته نگیرد و یا اینکه پدرها سوت بلبلی بزند!

ممانعت مجلس از اسراف شدن وزیر ورزش

واقعا هر چی حرف پشت سر نمایندگان مجلس می زنند، چرت است. خدا نگذرد از کسانی که می خواهند چهره این قشر خدوم و متفکر را با لجن پراکنی های خود تخریب کنند. آخر من نمی‌دانم آیا واقعاً رواست که در حق این مجلس پرکار و دغدغه‌مند اجحاف شود؟ الهی چشم‌تان را بگیرد، مگر ندیدید که مجلس در یک اقدام حماسی و سریع وزیر ورزش را به‌خاطر اتفاق اخیر مورد سوال قرار داد و به مجلس کشاند؟ ها! نکند انتظار داشتید مثلاً وزیر فرهنگ را بیاورد و از او درباره وضعیت فرهنگی جامعه سوال کند؟ یا نکند باید از وزیر آموزش و پرورش درباره اوضاع تربیت نوجوانان در مدارس بپرسد؟ شاید هم آن‌قدر ساده اید که فکر می کنید صدا و سیما با بالابردن اولویت فوتبال در برنامه هایش در این ماجرا مقصر است؟ حقا که عوام هستید! بالاخره مجلس کلی زور زده و وزارت ورزش تأسیس کرده است، اگر استفاده نکند که اسراف می‌شود! مگر ندیدید که آقای علی مطهری چقدر نگران اسراف شدن رییس جمهور بود؟!

ادامه مطلب...

نوشته شده در چهارشنبه 90/9/2ساعت 3:59 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/2ساعت 3:56 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak