ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

دوران شلیک و فرار! 

پایگاه خبری انصارحزب الله:با آنکه تولید انبوه خانواده القسام در نوار غزه ادامه دارد به نظر می‌رسد دیگر دوران شلیک این نوع موشکهای سبک از فضاهایی مثل حیاط خانه‌ها، کوچه‌ها، ساختمانهای ویرانه در غزه به پایان رسیده باشد. 

زمانی نه چندان دور ترجیحا سایت‌های جوخه‌های آتش موشک در شمال نوار غزه (مناطقی اطراف بیت لاهیا و بیت حانون) در جایی کنار جاده‌ها مستقر می‌شدند تا هم نزدیک مراکز مهم جمعیتی در غرب صحرای «نگب»، باشند و هم ضمن دسترسی نزدیک به «سدروت» و «اشکلون» بتوانند بلافاصله بعد از شلیک هرچه سریع‌تر محل را ترک کنند. 

پیش به سوی بازدارندگی 

اما شواهد حاکی است سازمان‌های مقاومت به دنبال تغییر این وضعیت هستند. این تلاشی مضاعف و به غیر از توسعه تولید مستقل صنعت تولید راکت‌ها بعد از جنگ 22 روزه است. تلاش برای توسعه مدل‌های منحصر بفرد بومی، دنباله‌ای از پروژه ساخت موشک مستقل در ماه مه سال 2001 است که انگیزه آن به غیر از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های ایجاد شده امنیتی از سوی صهیونیست‌ها برای اجرای عملیاتهای شهادت‌طلبانه، دستیابی به توازن بازدارندگی مانندحزب‌الله بود. چراکه این مسئله به عنوان یکی از علل اصلی عقب‌نشینی یک جانبه ارتش اسرائیل از منطقه جنوب لبنان (مه 2000) قابل ارزیابی بود. 

فجر و جهاد اسلامی 

در حالی که صهیونیست‌ها می‌گویند زرادخانه موشکی حزب‌الله از موشک‌های ارائه شده توسط سوریه و ایران تشکیل شده است. این روزها قاچاق موشک به غزه نیز آنها را کلافه کرده است.


پیش از این منابع صهیونیستی مرتبا هشدار می‌دادند، موشک‌هایی که مشابه آن توسط ایران و سوریه به حزب‌الله ارائه شده، از جمله گراد وارد غزه شده است. البته شاهد آنها اصابت گرادها به اشکلون در شعاع 20 کیلومتری غزه بود. 

گرادها در حالی در اشکلون فرود می‌آمدند که صهیونیست‌ها در مواردی اصابت موشکهای 122 میلیمتری WS-1 WeiShi” که در اصل توسط شرکت سیچوان صنعت هوافضای چین تولید می‌شود را در عمق 40 کیلومتری خاک خود و قدرت انفجار ناشی از سر جنگی 22 کیلوگرمی آن را تجربه کرده بودند. این در حالی است که بنا بر اخبار منتشر شده از سوی صهیونیست‌ها، این موشک توسط ایران مونتاژ و به دست گروه‌های مقاومت رسانیده شده است. 

اما هفتم آذر ماه (28 نوامبر 2011) پایگاه«اینتلی جنس وار» به نقل از ارتش اسرائیل درباره ورود به مرحله‌ای جدید هشدار داد و اعلام کرد که بررسی‌های این نهاد حکایت از این دارد که ایران توسط جنبش جهاد اسلامی، موشک فجر 3 و5 را که دارای برد وسیعی از 43 کیلومتر و 75 کیلومتر است را وارد غزه کرده است. 



یک منبع نظامی صهیونیست در این رابطه گفت: «ما اعتقاد داریم که جهاد اسلامی مقدار قابل توجهی از موشک فجر را در اختیار دارد که قطعا بیشتر از آنی است که در اختیار حماس است». این منبع خبری ادامه می‌دهد جهاد اسلامی فجر را برای اولین بار در سال 2010 به دست آورده است. 

آنها می‌خواهند دیامونا را بزنند! 

گرچه تا کنون، اسرائیل هنوز شلیک فجر از نوار غزه را مشاهده نکرده است. اما با نگرانی از ارزیابی خود اعلام کرده که حماس و جهاد با فجر-3 دامنه برد موشک‌‌های خود را بین 43 تا 60 کیلومتر افزایش خواهند داد که برای حمله به نیروگاه هسته‌ای اسرائیل در دیمونا کفایت خواهد کرد و این به مفهوم ورود حملات مقاومت به دایره قرمز امنیتی اسرائیل است. 

به حماس پیغام دادیم به جهاد بگوید از ایران موشک نگیرید 

این منبع ادامه می‌دهد که بررسی‌های نظامی‌شان نشان می‌دهند که ایران برای اطمینان از تشدید حملات منطقه‌ای که شامل حملات موشکی به اسرائیل از نوار غزه است، در حال همکاری نزدیک با جهاد اسلامی است، و در این راستا ارتش اسرائیل نیز چند هشدار برای «حماس» فرستاده تا آنها را وادار به توقف «جهاد اسلامی» قبل از ایجاد جرقه دور دیگری از مبارزات با دولت یهودی کنند. این در حالی است که اطلاعات منابع صهیونیستی حکایت از دریافت فجر 5 توسط جهاد اسلامی نیز دارد که احتمال استقبال آنان از این موشک با بردی معادل 75 الی 80 کیلومتر در تل‌آویو را میسر می‌سازد.


این درحالی است که منابع اطلاعاتی اسرائیل بدون ارائه براورد دقیق از تعداد موشکهای موجود که در اختیار جهاد اسلامی قرار گرفته است، از دپوی انبوه فجر3 و5 توسط این گروه در غزه خبر می‌دهند.
 
90 کیلو سرجنگی و سه کلاهک 

موشک چند کلاهکه فجر 3 ایران یک موشک پیشرفته بالستیک است که به صورت بومی و با سوخت مایع گسترش داده شده است و با توجه به چند کلاهکه بودن از قدرت تخریب بالا در حجم وسیعی برخوردار است. 

طبق برخی اطلاعات، فجر 3 از کلاهکی 3 بخشی ساخته شده است که در مجموع سرجنگی 90 کیلویی آن را تشکیل می‌دهند و از لانچرهای 12تایی شلیک می‌شوند. 

این ویژگی به همراه سرجنگی ترکش شونده آن با هزاران ساچمه ریز و درشت باعث می‌شود تا یک گروه 4 تا 8 تایی از این راکتها بتوانند به راحتی یک پایگاه نظامی کوچک را به نابودی بکشانند و یا با اجرای آتش بر روی یک ستون موتوریزه متوسط حدود 70 درصد یا بیشتر از آن را نابود نمایند. تولید این راکت در مارس سال 1990 توسط صنایع شهید باقری آغاز شده و تولید انبوه آن در تاریخ 6 نوامبر 1996 تکمیل شدکه منابع صهیونیستی می‌گویند در نبرد 33 روزه 2006 بین اسرائیل و لبنان توسط حزب‌الله استفاده شده است. چنانچه منابع آنها اصابت موفق این موشک به شهر استراتژیک حیفا را گزارش داده بودند. 

موشکی که 5 سال قبل از آزمایش رسمی بر سر صهیونیست‌ها خورد! 

اما رزمایش ولایت در بعدازظهر دوشنبه بیستم اردیبهشت 89 جایی بود که امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جاسک، با اعلام موفقیت‌آمیز بودن پرتاب موشک‌های فجر 5 افزود: موشک‌های فجر 5 برای اولین بار مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفته است که می‌تواند در آتش‌های برد دور، یگانهای نیروی زمینی ارتش را پشتیبانی کند.


وی بیان کرد: موشک فجر 5 یک موشک منحصر بفرد است که تاکنون در هیچ رزمایشی مورد آزمایش قرار نگرفته و برای اولین بار است که قابلیت‌های منحصر بفرد آن به نمایش گذاشته شد.
 
در این رزمایش 4 فروند از موشک‌های فجر 5 از زمین به دریا، به طرف عمق عقبه‌های دشمن فرضی در رزمایش ولایت 89 در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان شلیک شد که بنابر محاسبات، موشک‌ها به نقاط پیش‌بینی شده اصابت کرد و یک تجربه عملیاتی بود تا قابلیت‌های آن در یک منطقه واقعی اندازه‌گیری شود. 

خبر نخستین آزمایش فجر در حالی اعلام شد که صهیونیست‌ها می‌گویند اصابت فجر 5 را نیز در جریان جنگ نبرد 33 روزه (2006) تجربه کرده‌اند! البته با توجه به اطلاعات جدید، برد این موشک از غزه به تل‌آویو خواهد رسید که با سرجنگی 175 کیلویی خود، صهیونیست‌ها را خانه خراب خواهد کرد.

 

نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:39 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak