ابزار وبمستر

ابزار وبمستر


آخرین لخظات انتظار

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، عراق اولین گروه از اعضای فرقه منافقین شامل 400 نفر را روز شنبه از پایگاهی که در زمان رژیم بعث احداث شده بود، خارج کرد. این اولین گام عملی در خروج تمام اعضای این گروه از قلمرو خاک عراق است.

فرقه مجاهدین خلق بین سال‌های 1980 تا 1988 در زمان جنگ ایران و عراق کمپ اشرف را به عنوان پایگاهی برای توطئه علیه ایران قرار داد. این کمپ که در 65 کیلومتری شمال بغداد واقع شده محل سکونت 3000 نفر بوده است.

مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل در عراق اندکی پس از رسیدن اولین گروه از افراد منتقل شده به کمپ موقت لیبرتی گفت: روشن است که ساکنان کمپ اشرف هیچ آینده‌ای در داخل خاک عراق ندارند. برای آنها ترک این محل آسان نیست اما معتقدم که این تنها راه مسالمت آمیز است.

ساکنان اشرف پس از استقرار در خانه‌های پیش ساخته کمپ لیبرتی اقدامات اولیه سکونت خود برای خروج از عراق را آغاز خواهند کرد.

به رغم بهانه گیری‌های متعدد سران مجاهدین(منافقین) مبنی بر نبود امکانات لازم در این کمپ، سازمان ملل بارها در گزارش‌های خود بر وجود استاندارهای کاملًا بشردوستانه برای ساکنان کمپ لیبرتی تاکید کرده است تا بدین وسیله از هرگونه طفره رفتن سران فرقه مبنی بر خروج از اشرف ممانعت به عمل آورد.


نوشته شده در شنبه 90/11/29ساعت 6:38 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak