ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

< type="text/java">
 
اگر به کلام درر بار ائمه هدی و ارباب عصمت کبری علیهم آلاف التحیة و الثناء  به دقت و امعان نظر، عنایت افکنیم خواهیم دید که آن امام رئوف از شکّ و تزلزل دوستانش که همه ناشى از تحیّرى است که از غیبت آن عزیز حاصل شده ، رنج مى برد ، چرا که به فرموده حضرت علىّ بن موسى الرضا (علیه السلام) : الإمام الأنیس الرفیق ، والوالد الشفیق ، والأخ الشقیق ، والاُمّ البرّة بالولد الصغیر ، مفزع العباد فی الداهیة النّاد یعنی امام؛  انیس و همراهى است رفیق و مهربان و پدرى است دلسوز ، امام آن برادرى است که چون دو نیمه سیبی است  در کنار گروه  شیعیان و چه بسا همه مسلمانان.
و امام آن مادر مهربانى است که به فرزند خُردش محبّت مى کند ، و امام پناه مردم در واقعه هولناک است .
در کلام آن حضرت باید به نیکى تدبّر نمود و آن جام لبریزِ از زلالِ وحى را با آرامى نوش جان نمود که کلام امام را فهمى از امام باید .

اکنون در محضر انوار رضوى زانوى ادب بزنیم و نظاره کنیم که چه زیبا آن حضرت پرده از رأفت امام برمى گیرد و آن برتر از معنا را به پیمانه الفاظ کیل مى کند و جانها را به تماشا مى نشاند ، نخست او را به صاحب انسى ; رفیق مانند مى کند که در انسش کوتاهى نمى ورزد و رفاقت بى ریایش مالامال از محبّت است ، دیگر باره این مقام را با تعبیرى عمیقتر به تصویر مى کشد و رأفتش را به پدرى دلسوز تشبیه مى کند که از هیچ هدایت و ارشاد دریغ نمى ورزد که قطعاً عطوفت و لطف پدر از محبّت و انس رفاقت برتر است .
نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:50 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

 

در شرایطی که ایالات متحده تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج قرار دارد، رسانه‌های این کشور از تلاش فرافکنانه دولت باراک اوباما در نسبت دادن اقدام تروریستی علیه سفیر سعودی در واشنگتن را جک آوریل اعلام کردند.

به گزارش رجانیوز، امریکا ادعا کرده که طرح نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای ترور عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را خنثی کرده است. در این رابطه، یک شهروند ایرانی تبار ایالات متحده دستگیر شده است. اریک هولدر وزیر دادگستری ایالات متحده، اعلام کرده که یک ایرانی امریکایی به اتهام تلاش برای ترور عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی دستگیر شده است. نام متهم منصور ارباب سیار 56 ساله، اعلام شده است.

اما داستان تخیلی دولت اوباما را که با مصرف انتخاباتی تدارک شده، حتی رسانه‌های امریکایی نیز باور ندارند.

ماهنامه معتبر امریکایی"آتلانتیک" در مطلبی تحت عنوان "آیا ایران واقعا قصد داشت سفیر سعودی را ترور کند؟" نوشت: اگرچه گزارش مربوطه محتوای خوبی برای یک داستان جاسوسی بود اما عملیاتی شدن آن در دنیای واقعی با رفتارهای گذشته ایران و منافع آن در تضاد است.

این ماهنامه در عین حال با اشاره به حمایت ایران از مقاومت فلسطین و لبنان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی نوشت: ایران هرگز در حمایت آشکار از تروریسم (مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی) در جایی که با منافعش همخوانی داشته، خجالت نکشیده است اما ترور سفیر سعودی در شرایطی که در بهار عربی، دوری ریاض از واشنگتن به نفع ایران است، در راستای منافع تهران قرار ندارد چرا که این ترور، عربستان و امریکا را به هم نزدیک می کند.

در ادامه این تحلیل آمده است: «در صورت شکسته شدن اتحاد قدیمی امریکا و عربستان مسلما ایران برای گسترش نفوذ خود و به‌ویژه در کشورهای دارای جمعیت شیعه مثل عراق و بحرین یا لبنان دست بازتری خواهد داشت. حتی ایران ممکن است برخی از کشورهای عربی را که حول محور اتحاد ریاض و واشنگتن حلقه زده‌اند، به سوی خود جلب کند. بهترین قسمت در چنین سناریویی این است که ایران حتی لازم نیست برای وقوع این حالت کاری کند.

اگر قرار باشد مناسبات استراتژیک عربستان و امریکا به‌هم بخورد، ایران نیازی ندارد که حتی یک گام کوچک در این مسیر بردارد، بنابراین ابلهانه‌ترین کاری که ایران می‌تواند بکند، این است که مانع شکسته شدن این اتحاد شده و عربستان و امریکا را یک بار دیگر به یکدیگر نزدیک کند. برای مثال، با اقدام به ترور سفیر عربستان در خاک ایالات متحده امریکا موجب انجام این کار شود.»

مجله آتلانتیک خاطر نشان کرد: سران ایران افراد ابلهی نیستند، آن چه پشت آن نهفته اند، سیاست حساب‌شده و عمل‌گرایانه برای پیشبرد منافع منطقه‌ای آن کشور است، بنابراین متحد کردن واشنگتن و ریاض با یک عملیات تروریستی آن‌ هم در شرایطی که روابط آن‌ها به شدت تیره شده است، موجب افزایش حمایت افکار عمومی و سیاستمداران امریکا از عربستان خواهد شد و چنین اقدامی هیچ نفعی برای ایران نخواهد داشت. طراحی یک چنین توطئه‌ای آن قدر دور از ذهن است که به جای طرح اتهام علیه ایران، سوالات فراوانی را به میان می‌آورد.

این مجله امریکایی سپس در اثبات مضحک بودن سناریوی ساختگی دولت امریکا علیه ایران، به طرح این سوالات پرداخته و از جمله پرسید:

«اگر ایران تا این حد به خود دردسر بدهد که یک بمب‌گذاری را برای اجرا در خاک امریکا طراحی کند، چرا یک مقام نه چندان مهم را هدف قرار دهد؟

اگر ایران قرار است در خاک امریکا حمله‌ای را سازمان‌دهی کند، چرا این کار را در سال‌های پس از حملات 11 سپتامبر و به عنوان مثال در اوج جنگ عراق انجام نداد؟ چرا چنین حمله‌ای را درست چندی پس از آزادی دو کوهنورد امریکایی انجام دهد که در نوع خود نوعی مصالحه‌طلبی در برخورد با امریکا بود؟ چرا آن طور که دادستان کل امریکا ادعا می‌کند ایران برای انجام این طرح لازم است با باندهای قاچاق مواد مخدر مکزیک همکاری کند؟ یا آن طور که برخی یادآوری کرده‌اند آیا ارسال پول به امریکا یا صحبت در مورد این توطئه در مکالمات تلفنی واقعا می‌تواند روش مرسوم دستگاه اطلاعاتی کشوری مثل ایران باشد؟»

شبکه تلویزیونی امریکایی پی‌بی‌اس هم سناریوی مطرح شده علیه تهران را برای ایرانی ها "جوک آوریل" خواند و نوشت: «هر اقدام جنایی نیاز به انگیزه دارد و تهران با توجه به اینکه انجام چنین تروری، امریکا و عربستان سعودی را به هم نزدیک می کرد، هرگز چنین انگیزه ای ندارد.»

روزنامه امریکایی یو اس‌ای‌تودی هم با روایت داستان تخیلی مربوطه تیتر خود را به سخنان رابرت مولر رئیس اف بی آی در روز سه شنبه گذشته اختصاص داد و به نقل از وی نوشت: موضوع مطرح شده بسیار به فیلمنامه های هالیوود شبیه است.

روزنامه انگلیسی گاردین هم، ورود مقام‌های ارشد دستگاه دیپلماسی امریکا و حتی رئیس‌جمهوری این کشور به داستان سرایی اف بی آی و سازمان مبارزه با مواد مخدر امریکا را غیرعاقلانه دانست و نوشت: طرح یک ادعا که در دادگاه باید به اثبات برسد و دو متهم حقیقی دارد، توسط مقامات ارشد و نسبت دادن آن به یک دولت می تواند در شرایطی که منطقه خاورمیانه با ناآرامی همراه است، به سیاست خارجی واشنگتن آسیب جدی وارد کند.

این روزنامه جنگ طلب ها را تنها کسانی دانست که از طرح چنین سناریوهایی بهره خواهند برد.

وب‌سایت ضدجنگ آنتی وار هم در مقاله ای با تمسخر سناریوی هالیوودی امریکا علیه ایران در مطلبی تحت عنوان "طرح ایران برای ترور؛ جعل، دروغ و دغل" از آن تحت عنوان هیاهوی تبلیغاتی بد یاد کرد و نوشت: کلید فهمیدن ساختگی بودن این داستان، گزارش نیویورک تایمز است که در آن آمده " "پریت باهارارا" یک دادستان آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفته در حال حاضر هیچ انفجاری در هیچ جا اتفاق نیفتاده و هیچ‌کس هم در خطر نیست.

نگارنده این مقاله با یادآوری سخنان این دادستان آمریکا ادامه داد: این سخنان به معنای آن است که همه چیز از ابتدا تا انتها ساختگی است.

آنتی وار افزود: این الگوی عمومی تمامی عملیات‌های ضد تروریستی آمریکا است زیرا پیدا کردن و دستگیر کردن تروریست‌های واقعی بسیار دشوار است. نیروهای فدرال به‌جای آنکه به‌دنبال تبهکاران واقعی باشند و آنان را دستگیر کنند برای مسلمانان مهاجر دام پهن می کنند، آنان را به‌سوی دام هدایت می کنند و سپس در موقع مناسب آنها را شکار می کنند.

این وب‌سایت افزود: این داستان هیچ صحت و اعتباری ندارد زیرا هیچ منطقی بر آن حاکم نیست. به فرض اینکه قبول کنیم ایرانی ها می خواسته اند سفیر عربستان را در خاک آمریکا به قتل برسانند و برای این کار با مافیای مکزیک وارد معامله شده اند، پس چرا مبلغ توافق شده را از ایران به آمریکا ارسال کرده اند. این داستان ساختگی در چارچوب تبلیغات جنگی علیه ایران ارایه شده است. قبلا هم جناح جنگ طلب آمریکا همین روش را در مورد عراق به‌کار برد. اینکه اعلام شد عراق دارای سلاح‎های کشتار جمعی است.

در ادامه این مقاله آمده است: این داستان خیلی ترسناک است؛ نه به خاطر اینکه صحت دارد و یا دارای اعتبار است بلکه به خاطر اینکه واقعا هیچ چیز نیست (از اساس دروغ است).


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:32 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

در پی انتشار اخباری در زمینه مرگ دیکتاتور مخلوع مصر پس از شنیدن خبر مرگ قذافی، وکیل وی این مسئله را تکذیب کرد.

به گزارش «مهر» فرید الدیب وکیل حسنی مبارک درگفتگو با پایگاه خبری الفجر مصر اظهار داشت: اخباری که در زمینه مرگ مبارک در پایگاههای الکترونیکی منتشر شده، صحت ندارد.
 
خاطرنشان می شود یک منبع پزشکی مصری روز گذشته شنبه فاش کرد که رئیس جمهور مخلوع مصر به محض مشاهده کشته شدن سرهنگ معمر قذافی به صورت دیوانه وار شروع به گریه کرد.
 
وی تاکید کرده بود که گریه مبارک به حدی شدید بود که نزدیک بود قلبش از کار بیفتد، اما پزشکان به سرعت وارد عمل شدند و آرامش بخش به وی تجویز کردند.
 
لازم به یادآوری است که مبارک و قذافی در دهه های اخیر روابط  بسیارنزدیکی با یکدیگرداشته و مرگ قذافی دیکتاتور مخلوع مصر را درغم  وی عزادار کرده است. 

نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:31 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

 

بوستان هفت چنار تهران که سه نماد فراماسونری در آن قرار دارد

یکی از سه نمادهای فراماسونری در پارک هفت چنار تهران

سنگ فرش شطرنجی و نماد فراماسونری در پارک هفت چنار تهران


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:29 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

دیکتاتور لیبی کشته شد/ نحوه لو رفتن مخفی‌گاه قذافی +فیلم

 

سرانجام حدود دو ماه پس از سقوط طرابلس و فرار معمر قذافی، انقلابیون امروز وارد زادگاه دیکتاتور لیبی شدند، رئیس شواری انتقالی لیبی امروز خبر کشته شدن معمر القذافی را در پی ورود انقلابیون به سرت و درگیری با قذافی و هوادارانش تایید کرد.

انقلابیون لیبی امروز با تسلط کامل بر شهر سرت زادگاه معمر القذافی دیکتاتور لیبی پرچم جدید لیبی را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آوردند.

بر اساس این گزارش، این اتفاق بعد از تسلط کامل انقلابیون بر منطقه دو شهر سرت صورت گرفته بود که به وسعت یک کیلومتر مربع همچنان در اختیار نیروهای وابسته به قذافی باقی مانده بود.

در عین حال،‌ ابوبکر الفرجانی عضو شورای محلی شهر سرت به دنبال آزاد سازی این شهر به دست انقلابیون و دستگیری معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی و مرگ وی به دلیل شدت جراحات وارده از نحوه لو رفتن و مشخص شدن مکان وی خبر داد.

 

< src="/modir/FCKeditor/editor/plugins/flvPlayer/swf.js" type="text/java">
< id="single" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="320" height="240">

< type="text/java">

عضو شورای محلی شهر سرت (زادگاه قذافی) گفت: قذافی پس از رصد مکالمه ای میان او با السنوسی رئیس دستگاه اطلاعاتی حکومت قذافی درباره امکان خروج وی از شهر سرت مخفیگاه وی لو رفت.

منابع لیبیایی ابتدا اخباری از زخمی شدن شدید قذافی منتشر کردند و ساعاتی پس از آن اعلام شده که وی به دلیل شدت جراحات وارده کشته شده است.

منابعا انقلابی لیبی همچنین گزارش کردند که السنوسی نیز در سرت کشته شده است.

 انقلابیون با کشف دو جنازه اعلام کرده اند که یکی از این جنازه ها متعلق به خمیس پسر قذافی و دیگری متعلق به عبدالله السنوسی است.

برخی منابع لیبی  پیش از این اعلام کرده اند که سیف الاسلام، محمدو سعدی دیگر پسران قذافی در روزهای گذشته  دستگیر شده اند.


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:28 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

محمد رضا شجریان بهمراه دخترش مژگان و تیم همراهش، در پارتی شبانه سه شنبه شب هفته گذشته کارمندان بی بی سی فارسی حضور یافتند . گفتنی است وی بعد از اجرای کنسرت در لندن نیز با گوگوش خواننده لس آنجلسی و معلوم الحال شبکه مبتذل "من و تو"، عکسهای یادگاری انداخته و در فضای مجازی آن را انتشار داد.

 

 

 


شجریان در کنار صادق صبا رئیس بخش فارسی بی بی سی و فرناز قاضی زاده مجری بهایی این شبکه 

 


مژگان شجریان در کنار تعدادی از دوستانش در منزل سبا خویی (گوینده شبکه مبتذل من و تو)


مژگان دختر شجریان و فرن تقی زاده مجری شبکه ضدانقلاب بی بی سی

 

 

فرن تقی زاده مجری شبکه بی بی سی فارسی در کنار شجریان

 


شجریان در محل شبکه بی بی سی فارسی پیش از مصاحبه با این شبکه

 


علی همدانی خبرنگار مخصوص بی بی سی در امور حمایت از بهائیت در کنار شجریان

 


سبا خویی مجری شبکه مبتذل "من و تو" در کنار شجریان

 

 


شجریان و تیم کنسرتش در کنار گوگوش

 


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:26 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

دستگیری زمین‌خوار شمال تهران + عکس

 

زمین خوار بزرگ شمال تهران به اتهام کارچاق کنی دستگیر و ده ها مالباخته علیه این متهم سابقه‌دار شکایت کردند.

 
به گزارش جام جم آنلاین، از چندی پیش شکایت های متعدد مردمی در ارتباط با فروش املاک گرانقیمت در شمال تهران با اسناد و  مدارک جعلی با دستور دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران برای پیگیری و تحقیق در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت این بار زن میانسالی با حضور در داسرای جنایی به دادیار هاشمیان گفت: پسر من کارمند یک اداره دولتی است که به دلیل تخلف مالی بازداشت شده بود.
 
وی افزود: وقتی در دادسراها پیگیر کار فرزندم بودم فردی با معرفی خود به نام «محمد مهدی» عنوان کرد به دلیل آشنایی با قاضی پرونده می تواند زمینه آزادی فرزندم را فراهم کند و به این بهانه 50 میلیون تومان از من پول دریافت کرد و سپس در چند مرحله که اعتماد مرا جلب کرده بود او خودروی پژو پارس مرا ربود و متواری شد.
 
در پی شکایت و بررسی و تحقیق در پلیس آگاهی مشخص شد این متهم یک مجرم سابقه دار است و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری و جعل، دستگیر و 15 آدرس متفاوت دارد.
 
در حالیکه تحقیق در این زمینه ادامه داشت چندین فقره شکایت دیگر مطرح و ماموران سرانجام موفق شدند با سرنخ هایی که در این ارتباط به دست آورند مخفیگاه متهم را شناسایی و با وجود درگیری خانواده متهم با پلیس برای فراری دادن وی این متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی همچنین خودروی سرقتی زن مالباخته را کشف و ضبط کنند.
 
با تحقیق از متهم وی اعتراف کرد که با همدستی دو نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده از مردم را نموده و در چندین مرحله با فروش زمین های متفاوت متعلق به مردم در منطقه کامرانیه، کرج و منطقه 22 تهران چندین میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده و متواری شده است.
 
متهم اعتراف کرد: ابتدا با شناسایی زمین مردم و شناسایی هویت مالکان آنها در مرحله بعدی هویت آنها را جعل و سپس مبادرت به فروش این زمین ها را می کرده و متواری می شدیم.
 
در پی این اعترافات و ثبت 10 شکایت از مالباختگان دو همدست متهم نیز در دو عملیات جداگانه در شهر ری و تهران دستگیر شدند.
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران از مردم خواست چنانچه افرادی به شیوه کارچاق کنی و یا فروش زمین با اسناد و مدارک جعلی از آنها کلاهبرداری شده به پایگاه سوم پلیس اگاهی تهران در میدان نیلوفر و یا شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:24 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد شرکت‌های انگلیسی آماده باشند تا از قراردادهای بازسازی در لیبی آزاد جدید استفاده ببرند.
 
به گزارش فارس به نقل از گاردین، سناریوی شرکت‌های انگلیسی جهت پی‌گیری قراردادها در لیبی توسط «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع جدید کلید زده شد، به طوری که این شرکت‌ها  به «بستن چمدان‌ها» و حرکت به سوی پیمان‌های بازسازی امن تشویق شدند.
 
بنابراین گزارش، زمانی که ناتو اعلام کرد قصد دارد به عملیات در لیبی خاتمه دهد، هاموند ابراز داشت که مراقبت‌های شدیدی در طول مبارزات جهت جلوگیری از ویران شدن زیر ساختهای اصلی و مهم لیبی انجام شده است.
 
وزیر دفاع جدید انگلیس در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «لیبی یک کشور نسبتا ثروتمند و غنی با ذخایر نفت است و من انتظار دارم این موقعیت فرصتی باشد برای انگلیس و دیگر کشورها تا در بازسازی لیبی شرکت کنند.»
 
هاموند که هفته پیش جانشین لیام فاکس وزیر دفاع سابق شد اظهار داشت «من انتظار دارم شرکت‌های انگلیسی حتی مدیران فروش انگلیسی، به محض اینکه توانستند، چمدان‌های خود را بسته و به لیبی سفر کنند و در بازسازی این کشور مشارکت کنند.»
 
وزیر دفاع افزود: «بعد از موفقیت عظیم» مامورت انگلیس در لیبی، انگلیس اکنون باید مردم لیبی را پشتیبانی کند تا عملیات آزادسازی کشورشان را به برقراری موفقیت‌آمیز ثبات در کشورشان تبدیل کنند به طوری که لیبی بتواند فانوسی برای موفقیت و دموکراسی در روند حرکت آفریقای شمالی باشد.
 
شورای انتقال ملی لیبی تاکنون اعلام کرده است که قصد دارد به کشورهایی که در مبارزات علیه رژیم قزافی، از آنها حمایت کردند پاداش دهد و انگلیس و فرانسه احتمالا در این موضوع پیش قدم شدند.
 
موفقیت پیمانکاران انگلیسی در کشور، که می‌تواند شاهد خرج میلیاردها پوند برای نوسازی در طول دهه آینده باشد، به عنوان یک پیروزی بزرگ برای دیوید کامرون به حساب خواهد آمد که ماه پیش همراه با نیکلا سارکوزی از طرابلس و اعضای شورای انتقال ملی دیدار کرد.
 
منافع انگلیس در لیبی شامل شرکت‌ها و پیمان‌های بازسازی و همچنین نفت است. در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه سپتامبر «مصطفی عبدالجلیل» نخست وزیر موقت لیبی از «مواضع شجاعانه» کامرون و سارکوزی تمجید کرد و گفت «آنها به ما حمایتهای سیاسی، اقتصادی و نظامی نشان دادند که در ایجاد یک دولت ما را کمک کرد و ما از فرانسه و انگلیس بابت آن تشکر می‌کنیم.»

نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:23 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

به تازگی اطلاعاتی از جلسه انتخاب ولیعهد عربستان منتشر شده که بیانگر درگیری مسلحانه و اسلحه کشی یکی از شاهزاده های معترض به ولیعهدی نایف بن عبدالعزیز به سمت ملک عبدالله پادشاه این کشور است.

 
به گزارش فارس ، در پی مرگ سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد پیشین عربستان سعودی به تازگی اخباری از کاخ پادشاهی این کشور در محافل خصوصی منتشر شده که حکایت از درگیری مسلحانه خادندان آل سعود در جریان انتخاب ولیعهد جدید دارد. 
 
در این ماجرا یکی از شاهزاده های معترض به انتخاب نایف بن عبدالعزیز ولیعهد فعلی، در واکنش به این انتخاب به سمت ملک عبدالله پادشاه این کشور اسلحه کشیده که منجر به نزاع و درگیری بین شاهزاده ها شده است. 
 
این شاهزاده اعتزاض کرده بود که چرا وزیر کشور بعنوان ولیعهد انتخاب شده است. هرچند خاندان حاکم تلاش داشته اند که این خبر به بیرون از کاخ پادشاهی درز نکند، اما بعد از مرگ ولیعهد و بالاگرفتن اختلافات بین شاهزاده ها این خبر بصورت محرمانه توسط یک مقام مسئول در کاخ پادشاهی به دست خبرنگار فارس در ریاض رسید. 
 
به دلیل دودستگی بین خاندان سعودی درباره جانشینی ولیعهد، اختلافات به قدری شدید شده بود که حتی تلویزیون العربیه و مجموعه شبکه های "ام بی سی" خبر مرگ ولیعهد را در رده سوم و چهارم اخبار خود منتشر کردند، بعنوان مثال شبکه العربیه وابسته به خاندان آل سعود با توجه به خصومتی که با دولت سوریه دارد، خبر سوریه را در راس اخبار خود قرار داد و این درحالی است که خبر مرگ ولیعهد و تعیین جانشین وی مهمترین خبر این روزها در عربستان سعودی است. 
 
این نشان می دهد که جنگ قدرت در عربستان بسیار جدی است و نگرانی های جدی در خاندان سلطنتی عربستان دیده می شود. برخی شاهزاده ها تمایل به غرب و کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه دارند، برخی دیگر متمایل به آمریکا هستند و برخی هم استقلال نسبی دارند و بین این سه گروه اختلافات شدیدی وجود دارد ضمن اینکه از نظر اعتقادی نیز بین این شاهزاده ها اخلافات زیادی به چشم می خورد.
 
با توجه به وضعیت جسمانی نامساعد پادشاه عربستان مسئوله انتخاب ولیعهد تبدیل به یکی از دغدغه های جدی خاندان آل سعود شده است. 
 
دامنه این اختلافات به خانه های شاهزاده های عربستان نیز کشیده شده و همسران آنان به مدت سه سال است که با این مسئله درگیر هستند، زیرا مسئله انتخاب ولیعهد در عربستان به چالشی جدی برای خاندان حاکم تبدیل شده است. 
 
به توجه به اعتزاضات اخیر و درگیری مسلحانه بین شاهزاده ها به نظر می رسد پایه های حکومت آل سعود سست شده و این امر بعنوان یک بحران جدی، آینده این کشور را در هاله ای از ابهام قرارداده است و هرگونه احتمال جنگ داخلی در این کشور محتمل است. 

نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:22 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

خودتان قضاوت کنید.قابل بخشش نیست


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:19 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak