ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

اعدام شیطان قرچک، سوء استفاده از عکسهای دختر جوان، دوئل مرگبار عشقی، تاکید فرمانده ناجا بر مبارزه با باندهای اشاعه دهنده و گردانندگان فساد و ... از مهمترین رویدادهای پلیسی و حوادث این هفته بود.

به گزارش مهر، دختر جوانی که عکس‌های شخصی‌اش را در فیس‌بوک می‌گذاشت تصور نمی‌کرد عضویت در این شبکه برای او دردسرساز باشد. چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به پلیس فتای استان البرز از یک تبهکار اینترنتی به اتهام سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی خود شکایت کرد. او به ماموران گفت دو ماه قبل به توصیه یکی از دوستانم عضو شبکه فیس‌بوک شدم. ابتدا علاقه‌ای به فعالیت در این شبکه نداشتم، اما وقتی دیدم همه همکلاسی‌هایم هر روز درباره آن حرف می‌زنند فعالیتم را بیشتر کردم.دوستانم همیشه گلایه می‌کردند چرا از خودم عکسی نمی‌گذارم. خانواده‌ام با این موضوع مخالف بودند و من هر بار بهانه‌ای می‌آوردم. سرانجام راضی به این کار شده و بدون اطلاع خانواده‌ام چند عکس خصوصی‌ام را در فیس‌بوک گذاشتم. شاکی ادامه داد:یک هفته پیش دختر خاله‌ام تماس گرفت و حرف‌هایی زد که مرا شوکه کرد. او مدعی بود من با نوشتن مطالب مستهجن در فیس‌بوک آبروی خانواده‌ام را برده‌ام. ابتدا تصور کردم دروغ می‌گوید و قصد اذیت کردن مرا دارد. اما وقتی به آدرس اینترنتی که او داده بود رفتم، متوجه شدم فردی با سوءاستفاده از مشخصات و عکس‌های من، یک محیط به نام من باز کرد و با نوشتن مطالبی به اسم من باعث شده آبرویم نزد خانواده و دوستانم برود.همزمان با طرح این شکایت، ماموران پلیس فتا استان البرز تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده و پس از تایید ادعاهای شاکی با ردیابی‌های ویژه، تبهکار اینترنتی را شناسایی و دستگیر کردند. پسر جوان ابتدا منکر هر جرمی شد، اما در ادامه زبان به اعتراف گشود و گفت بدون این‌که شناختی از شاکی داشته باشد برای سرگرمی اقدام به این کار کرده بود.

رقص شیطان قرچک بردار

در این هفته عامل هولناکترین جنایت شهرستان قرچک در محل وقوع جنایت به دار مجازات آویخته شد.
بخشعلی 29 ساله روز دوازدهم مرداد سال 88 با انگیزه سرقت وارد خانه جیران 86 ساله شده و پس از قتل پیرزن همسایه و نوه 8 ساله اش و سرقت طلاهای قربانیان از محل گریخته بود.
ماموران پلیس آگاهی ورامین پس از تجسس های گسترده مرد معتاد را دستگیر کردند که او با اعتراف به این جنایت هولناک گفت: صبح روز حادثه به بهانه اینکه کلیدم را جا گذاشته ام از زن سالخورده همسایه خواستم اجازه دهد از دیوار حیاط خانه آنها وارد خانه ام شوم. پس از ورود او را از پشت سر غافلگیر کردم و با چاقو به جانش افتادم. وقتی سراغ طلاهایش رفتم چشمم به نگین (نوه 8 ساله) افتاد که شاهد ماجرا بود. بنابراین دست و پای دختر بچه را بسته و پس از آزار و اذیت، او را نیز به قتل رساندم تا راز جنایت فاش نشود.پس از اعترافهای تکان دهنده عامل جنایت هولناک، قضات شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران او را به اتهام 2 فقره قتل عمد و آزار و اذیت دختر?بچه به 3 بار اعدام در ملاء عام، 10سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 7:42 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی آورد که تا چند روز دیگر آمار جمعیت جهان به مرز هفت میلیارد نفر خواهد رسید و کارشناسان بیم آن دارند که نابرابری جنسیتی تعداد زنان و مردان منجر به ظهور پدیده جدید " کشور مردهای مجرد" شود ، پدیده ای که رقابت برای همسریابی را دشوار خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پیامدهای دقیق آنچه که کریستوف گیلموتو جمعیت شناس فرانسوی به عنوان "مذکرسازی هشداردهنده" در کشورهایی مانند هند یا چین از آن یاد می کند منجر به موارد گزینشی سقط جنین شده است. اما شماری از کارشناسان بر این باورند که طی پنجاه سال آینده کاهش تعداد زنان در جهان جامعه بشری را با تاثیری مشابه تغییرات اقلیمی مواجه خواهد ساخت ، تاثیری که قابل رویت نیست اما واقعی است.در ورای این هشدارها آمار هایی پنهان شده است که قابل انکار نیست.

این آمارها حاکی است در برابر یکصد دختر ،‌ بین 104 تا 106 پسر متولد می شود و کوچکترین تغییر در این نسبت تنها بر اثر عوامل غیرعادی اتفاق می افتد.در هند و ویتنام این آمار تقریبا 112 پسر در برابر یکصد دختر اعلام شده است.

در کشور چین این آمار تقریبا به 120 پسر در برابر صد دختر می رسد و در برخی مناطق نیز تا 130 پسر شمارش شده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 5:53 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |







به گزارش سایت اوباما، پلیس ایالت کالیفرنیا در شهر اوکلند دیروز برای مقابله با معترضین آمریکایی  در ساعت 9 شب روز گذشته به وقت محلی، برای اولین بار در طول اعتراضات اخیر در این کشور، از گاز اشک آور استفاده کرد که تصاویر این اتفاق، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی تصریح کرد: واقعه از آنجا آغاز شد که هزار معترض آمریکایی در اعتراض به دستگیری‌های اخیر در جریان جنبش "اشغال"، در یکی از خیابان‌های شهر اوکلند جمع و خواستار آزادی هرچه سریعتر زندانیان شدند.

براساس فیلم‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و همچنین تصاویر هوایی این واقعه، پلیس ناگهان با شلیک گاز اشک آور معترضین را متفرق می‌کند. این در حالی است که به گفته شاهدان عینی، در زمان شلیک گاز اشک آور، خانم مسنی که روی صندلی چرخدار نشسته بود، در میان جمعیت حضور داشت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 5:52 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

ایران هسته ای: معاون وزیر خزانه داری امریکا گفت نمی داند چرا ارباب سیار در حال همکاری با این کشور علیه ایران است.

دیوید کوهن، سرپرست معاونت ضد تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری امریکا که هم اکنون در انگلیس به سر می برد، در مقابل این سوال خبرنگار روزنامه الحیات که پرسید چرا باید ارباب سیار اینطور آسان با امریکا علیه کشور خودش همکاری کند، گفت جوابی برای این سوال ندارد.

کوهن در گفت وگو با الحیات که روز چهارشنبه 4 آبان 1390 (26 اکتبر 2011) منتشر شده، ادعا کرد که امریکا مدارک قاطعی برای اثبات اتهام تروریستی علیه ایران در اختیار دارد اما وقتی خبرنگار از او خواست که به یکی از آنها اشاره کند گفت اصلی ترین مدرک اعترافات امریکا ارباب سیار در زندان اف بی آی است که به مدت 7 تا 10 روز با مقام های امریکایی همکاری کرده است.

کوهن بلافاصله تاکید کرد: «اما نمی دانیم چرا او دارد با ما همکاری می کند».

وی همچنین تاکید کرد آنچه در شکواییه دادگاه نیویورک علیه ایران آمده تنها بخشی از مکالمات ارباب سیار با غلام شکوری است.

لازم به ذکر است که منصور ارباب سیار روز روز دوشنبه 2 آبان 1390 (24 اکتبر 2011) در نخستین جلسه دادگاه این پرونده در نیویورک حاضر شد و گفت که اتهامات را قبول ندارد و خود را بی گناه می داند.

کارشناسان در تهران می گویند این اظهارنظر ارباب سیار به وضوح ثابت می کند که وی در بازداشتگاه اف بی آی تحت فشار بوده و به محض اینکه فرصتی یافته در محضر دادگاه اعلام بی گناهی کرده است.

امریکا بر خلاف وعده ای که داده بود هنوز دسترسی کنسولی دیپلمات های ایرانی به ارباب سیار را فراهم نکرده است.

کوهن هم اکنون به منظور رایزنی برای تشدید تحریم ایران در اروپا به سر می برد.


نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 5:52 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

شیوع بالای سرطان سینه در بین زنان ایرانی و عدم پوشش بیمه ای داروی گران قیمت "هرسپتین" به عنوان یکی از درمانهای این بیماری باعث شده تا سایه مادری خیلی زود از سر برخی خانواده ها رخت بربندد.

به گزارش مهر، شیوع رو به افزایش سرطان پستان در ایران و کاهش سن ابتلا به این سرطان در کشور، دست به دست هم داده تا موارد مراجعه زنان به مراکز تشخیصی و درمانی نیز افزایش یابد.

دکتر آسیه الفت بخش، عضو پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی، با اعلام اینکه میانگین سن ابتلا به سرطان پستان در کشور 45 سالگی عنوان شده است، از تغییر شیوه زندگی، تغذیه، سن ازدواج و سن بارداری به عنوان عوامل موثر در ابتلا به این سرطان در زنان نام برد و گفت: هم اکنون 27 نفر از هر 100 هزار زن در کشور مبتلا به سرطان پستان می شوند که البته این آمار مربوط به سال 87 است و قطعا هم اکنون افزایش یافته است.

این در حالی است که دکتر کوروش اعتماد، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت از اجرای آزمایشی غربالگری سرطان سینه در زنان بالای 40 سال در 8 استان کشور خبر داد و اظهار داشت: سالانه 70 هزار مورد جدید سرطان در کشور گزارش می‌شود که 11 درصد آنها مربوط به سرطان پستان است و تمام موارد سرطان پستان تقریبا مربوط به زنان است.

به گفته اعتماد، بروز سالانه سرطان پستان در حال افزایش است و سن ابتلا نیز در زنان رو به کاهش است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 5:48 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

طنز - محمد رضا شهبازی: فکرش را بکنید؛ نه از ذرت مکزیکی خبری هست نه از سیب زمینی سرخ کرده. نه بن تخفیف کتاب یا بروشور و کاتالوگ. حتی دریغ از یک عدد نایلون که بتوانی از غرفه های نمایشگاه مطبوعات گیر بیاوری. همه اینها دلایلی است که می توان به خاطر آن به نمایشگاه مطبوعات نرفت اما اگر هنوز اصرار دارید که بروید ما در زیر  به شما کمک می کنیم تا دلایل محکمی برای این اصرار خود داشته باشید.

1- در نمایشگاه مطبوعات برخی رسانه ها علاوه بر روزنامه، مجله و یا سایت خود، کارمندان‌شان را نیز به نمایش گذاشته اند! اگر اهلش هستید که خب، خدا رسانده و اگرنه استغفرواللهی بپرانید و چشم‌تان را درویش کنید.

2- یکی از غرفه ها در راستای فعالیت رسانه ای فاخر اقدام به نصب حباب ساز و کف بیرون ده (ببخشید واقعا نمی‎دانم اسمش چیست!) بر سر در غرفه خود کرده است که هر از چند گاهی مخلوطی از حباب و برف شادی را در هوا می پراکند. قرار گرفتن در این محیط جذاب و مفرح می تواند یکی از دلایل حضور شما در نمایشگاه مطبوعات باشد. البته یادتان باشد یک کودک زیر هشت سال با خودتان ببرید که لااقل به بهانه همراهی با او دنبال حباب‎ها این ور و آن ور بپرید!

3- مثل همه تجمعات بالای 15 نفر، در نمایشگاه مطبوعات هم خاله نرگس به اجرای برنامه می پردازد. اگر کودک مورد اشاره در بند فوق را به همراه ببرید، می توانید از این امکان مطبوعاتی هم استفاده کنید. فقط حواس‎تان باشد اگر کودک فوق الذکر خواست بلند شود و برود رونامه ها را ببیند جوری نیش‌گونش بگیرد که جایش نماند!

4- دوست دارید ببینید اگر یک رسانه تکفیری، یک رسانه تزویری و یک رسانه جوانفکری کنار هم بیفتند!، چه آتشی برپا می شود؟ اگر جواب‌تان مثبت است به نمایشگاه مطبوعات نروید چون چنین سایت‌هایی خوش و خرم در کنار هم قرار گرفته اند و اتفاقا آتش تبدیل به گلستان شده است! تحریریه این سایت­ها چنان با هم خوش و بش می کنند که بیا و ببین. انگار نه انگار که در فضای وب یکی ضد ولایت فقیه است و دیگری بی بصیرت، یکی انحرافی است و دیگری... ای بابا! آدم یاد دعوای بازیکنان استقلال و پرسپولیس وسط زمین می افتد. جای ده‎نمکی خالی که یک مستند بسازد به نام کدام ابصار نیوز، کدام صراط!

5- نمایشگاه مطبوعات پر است از آدم‌های گنده. اگر تا حالا آدم گنده را از فاصله یک متری ندیده اید، حتما به نمایشگاه مطبوعات بروید. اتفاقاً نزدیکی انتخابات مجلس موجب شده است هم بر کمیت این آدم‎های گنده افزوده شود و هم اینکه جملگی بی خطر شوند! هر سوالی بپرسید موافقت می کنند، هر انتقادی بکنید تایید می کنند و هر رأیی که بدهید، به وقتش تشکر خواهند کرد؛ مطمئن باشید!

6- یکی از اتفاقات جالب نمایشگاه مطبوعات این است که بر خلاف مثلاً نمایشگاه کتاب، در مصلی(مصلی: کلمه عربی، احتمالا اسم مکان، یعنی جایی که در آن نماز می خوانند. البته ممکن است کارهای دیگری هم انجام دهند اما حتما در آن می توان لااقل دو رکعت نماز به کمر زد دیگر!) می توانید بدور از اشعه سوزاننده خورشید و زیر سقف نماز بخوانید. فکرش را بکنید در نمایشگاه کتاب در حالی که غرفه های ذرت مکزیکی هم مسقف بودند، برای نمازخانه چند تا موکت انداخته بودند زیر ظل آفتاب!


نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:57 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

انقلابیون لیبی سردخانه‌ای مربوط به سال 1984را کشف کرده‌اند که در آن اجساد مخالفان قذافی نگهداری می‌شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، در جنایتی جدید از جنایات رژیم قذافی انقلابیون لیبی سردخانه‌ای را در خیابان الزاویه کشف کردند که در آن تعدادی از اجساد نگهداری می‌شد.

انقلابیون لیبی می‌گویند، این اجساد مربوط به سال 1984 هستند که طی آن جمعی از لیبیایی‌ها تلاش کردند ضد رژیم قذافی انقلاب کنند.

در میان اجساد این سردخانه جسد "محمد هاشم الخضیری" یافت شده است که در نبرد "باب العزیزیه" در 8 آگوست 1984 کشته شد.


نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:54 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

"نایف بن عبدالعزیز" یکی از 7 عضو باقی مانده خانواده "سدیری" است که همه آنان از فرزندان "ملک عبدالعزیز بن سعود" هستند و مادرشان "حصه بنت احمد السدیری" پنجمین و محبوب‌ترین همسر نزد ملک عبدالعزیز در میان 22 زن دیگر عبد العزیز بود.

به گزارش فارس، "نایف بن عبدالعزیز" در سال 1933 در شهر طایف به دنیا آمد و پست‌های زیر را تاکنون احراز کرده است:

- استاندار ریاض از 1953 تا 1954،
- معاون وزیر کشور در سال 1970،
- رئیس شورای عالی اطلاعات در سال 1970
- وزیر کشور از سال 1975 تاکنون.

نایف در طول این سال‌ها در مقایسه با برادرانش کارکرد بهتری در اداره امور داخلی کشور بخصوص در برخورد و سرکوب القاعده از خود نشان داده، ولی در عین حال به برادران خود نیز وفادار بوده است.

در این میان هیچ‌گاه نباید حمایت‌های ملک "فهد بن عبدالعزیز"، برادر تنی نایف طی سال‌های گذشته تا پیش از مرگ فهد را از نظر دور داشت که به شدت موجب افزایش نفوذ و قدرت وی منجر شد.

نایف در ایجاد توازن در خانواده به ویژه هنگام درگیر‌ی‌ها و اختلافات شدید میان فهد و شاهزاده سلطان (ولی‌عهد متوفی) و خنثی کردن اقدامات و فعالیت‌های مخفیانه سلطان علیه فهد نقش فعالی ایفا کرد و سکته قلبی فهد در سال 1995 و مرگ وی در سال 2005 تضعیف شدید قدرت نایف داخل خاندان آل سعود را درپی‌داشت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:54 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

امدادگران ترکیه بامداد جمعه موفق شدند یک پسر نوجوان 13 ساله را با گذشت بیش از 100 ساعت از وقوع زمین لرزه در شرق ترکیه زنده از زیر آوارهای یک آپارتمان فروریخته بیرون آورند.

به گزارش آسوشیتدپرس از ارسیس؛ در تصاویری که به وسیله خبرگزاری دولتی آناتولی انشتار یافت گروهی از امدادگران دیده می شوند که فرهت توکای را از میان ویرانه های ساختمان فرو ریخته خارج می کنند.

در تصویر دیگری نیز که در بیمارستان صحرایی گرفته شده وی در حالی که هوشیار است به افرادی که وی را نجات داده اند ، می نگرد.

توکای 108 ساعت پس از وقوع زمین لرزه 7.2 ریشتری که تاکنون دستکم 550 کشته و 2300 زخمی و مصدوم برجاگذاشته است، نجات یافت.

یک مرد جوان 18 ساله به نام " ایمدت پاداک " نیز روز پنجشنبه پس از حدود 90 ساعت از زیر آوار زنده بیرون آورده شد.


نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:53 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: اعتراف به عظمت و بزرگی امام جواد(ع) توسط مستشرقان و علمای اهل سنت را زمانی می‌توان بهتر درک کرد که بر توطئه حاکمان در ترویج روایات جعلی علیه ائمه آگاهی داشت.

حجت‌الاسلام «قاسم خانجانی» استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) به بیان دیدگاه اهل سنت نسبت به جایگاه علمی این امام همام پرداخت و گفت: یکی از کهن‌ترین مؤلفان اهل سنت که به معرفی امام جواد علیه‌السلام پرداخته، فردی به نام «جاحظ» است که به لحاظ اعتقادی، عثمانی مذهب و از معتزلی‌ها به شمار می‌رود و دارای آثار بسیاری است.

وی اظهار داشت: «جاحظ» در معرفی امام جواد علیه‌السلام ایشان را جزو 10 نفر از طالبیان (بنی ابی‌طالب) ذکر کرده و هر یک از این 10 نفر طالبی را فردی عالم، زاهد، عبادت پیشه، شجاع، بخشنده و پاک نهاد می‌داند. همچنین او معتقد است برخی از امامان بزرگوار، خلیفه و برخی دیگر نامزد خلافت هستند و بیان می‌کند که هیچ یک از خاندان‌های عرب و عجم چنین نسب شریفی ندارند. در واقع، اعتراف آشکار و صریحی را نسبت به شخصیت امام جواد (ع) ابراز می‌دارد.

استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد: پس از دوران «جاحظ» مؤلف دیگری به نام «سبط بن جوزی» صاحب اثر معروف «تذکرة الخواص» است، وی نیز در ارتباط با شخصیت امام نهم (ع) می‌گوید: «امام جواد (ع) در علم، تقوا، زهد و بخشش به روش پدرش، امام رضا (ع) زندگی می‌کرد».

وی ادامه داد: با گذشت زمان، تعدادی از مؤلفان اهل سنت که به نوعی متعصب بوده و با اهل بیت علیهم‌السلام دشمنی دیرینه‌ای داشتند اما در معرفی امام جواد (ع) نتوانستند برخی از واقعیات را انکار کنند لذا تعابیر مختلفی را در ارتباط با امام محمد تقی (ع) به کار برده‌اند که از آن جمله می‌‌توان به «ذهبی» در قرن هشتم اشاره کرد که وی صاحب آثار مهمی مانند «تاریخ الاسلام» است و در ارتباط با حضرت جواد آورده است: «ایشان به جواد، قانع و مرتضی ملقب شد».

*مستشرقان به دلیل بهره‌گیری از منابع اهل سنت، هیچ‌گاه فضائل و مناقب اهل بیت‌(ع) را به طور کامل منعکس نمی‌کنند

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 4:51 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak