ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار







به گزارش سایت اوباما، پلیس ایالت کالیفرنیا در شهر اوکلند دیروز برای مقابله با معترضین آمریکایی  در ساعت 9 شب روز گذشته به وقت محلی، برای اولین بار در طول اعتراضات اخیر در این کشور، از گاز اشک آور استفاده کرد که تصاویر این اتفاق، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی تصریح کرد: واقعه از آنجا آغاز شد که هزار معترض آمریکایی در اعتراض به دستگیری‌های اخیر در جریان جنبش "اشغال"، در یکی از خیابان‌های شهر اوکلند جمع و خواستار آزادی هرچه سریعتر زندانیان شدند.

براساس فیلم‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و همچنین تصاویر هوایی این واقعه، پلیس ناگهان با شلیک گاز اشک آور معترضین را متفرق می‌کند. این در حالی است که به گفته شاهدان عینی، در زمان شلیک گاز اشک آور، خانم مسنی که روی صندلی چرخدار نشسته بود، در میان جمعیت حضور داشت.

این خبرگزاری با بیان اینکه در جریان این ناآرامی، 85 نفر دیگر از معترضین نیز دستگیر شده‌اند، افزود: پلیس در این قضیه از تیر پلاستیکی نیز علیه معترضین استفاده کرده است.

براساس این گزارش، سرویس‌های پزشکی و امداد اعلام کرده‌اند که پلیس از ورود امدادگران به محوطه و ارائه خدمات امدادی به معترضینی که با آن‌ها تماس می‌گرفتند، خودداری کرده است.

براساس گزارش رویترز، پلیس در بیانیه‌ای که برای توضیح اتفاق شب گذشته منتشر کرده، از عبارت «اوباش» (Vandals) برای معترضین استفاده کرده است.

این گزارش حاکیست که معترضین در واکنش به اتفاقات دیشب، صبح همان روز دوباره به این خیابان برگشته‌اند که این اتفاق با دستگیری معترضین بیشتری (102 نفر) همراه شده است.

 


نوشته شده در جمعه 90/8/6ساعت 5:52 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak