ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد شرکت‌های انگلیسی آماده باشند تا از قراردادهای بازسازی در لیبی آزاد جدید استفاده ببرند.
 
به گزارش فارس به نقل از گاردین، سناریوی شرکت‌های انگلیسی جهت پی‌گیری قراردادها در لیبی توسط «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع جدید کلید زده شد، به طوری که این شرکت‌ها  به «بستن چمدان‌ها» و حرکت به سوی پیمان‌های بازسازی امن تشویق شدند.
 
بنابراین گزارش، زمانی که ناتو اعلام کرد قصد دارد به عملیات در لیبی خاتمه دهد، هاموند ابراز داشت که مراقبت‌های شدیدی در طول مبارزات جهت جلوگیری از ویران شدن زیر ساختهای اصلی و مهم لیبی انجام شده است.
 
وزیر دفاع جدید انگلیس در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «لیبی یک کشور نسبتا ثروتمند و غنی با ذخایر نفت است و من انتظار دارم این موقعیت فرصتی باشد برای انگلیس و دیگر کشورها تا در بازسازی لیبی شرکت کنند.»
 
هاموند که هفته پیش جانشین لیام فاکس وزیر دفاع سابق شد اظهار داشت «من انتظار دارم شرکت‌های انگلیسی حتی مدیران فروش انگلیسی، به محض اینکه توانستند، چمدان‌های خود را بسته و به لیبی سفر کنند و در بازسازی این کشور مشارکت کنند.»
 
وزیر دفاع افزود: «بعد از موفقیت عظیم» مامورت انگلیس در لیبی، انگلیس اکنون باید مردم لیبی را پشتیبانی کند تا عملیات آزادسازی کشورشان را به برقراری موفقیت‌آمیز ثبات در کشورشان تبدیل کنند به طوری که لیبی بتواند فانوسی برای موفقیت و دموکراسی در روند حرکت آفریقای شمالی باشد.
 
شورای انتقال ملی لیبی تاکنون اعلام کرده است که قصد دارد به کشورهایی که در مبارزات علیه رژیم قزافی، از آنها حمایت کردند پاداش دهد و انگلیس و فرانسه احتمالا در این موضوع پیش قدم شدند.
 
موفقیت پیمانکاران انگلیسی در کشور، که می‌تواند شاهد خرج میلیاردها پوند برای نوسازی در طول دهه آینده باشد، به عنوان یک پیروزی بزرگ برای دیوید کامرون به حساب خواهد آمد که ماه پیش همراه با نیکلا سارکوزی از طرابلس و اعضای شورای انتقال ملی دیدار کرد.
 
منافع انگلیس در لیبی شامل شرکت‌ها و پیمان‌های بازسازی و همچنین نفت است. در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه سپتامبر «مصطفی عبدالجلیل» نخست وزیر موقت لیبی از «مواضع شجاعانه» کامرون و سارکوزی تمجید کرد و گفت «آنها به ما حمایتهای سیاسی، اقتصادی و نظامی نشان دادند که در ایجاد یک دولت ما را کمک کرد و ما از فرانسه و انگلیس بابت آن تشکر می‌کنیم.»

نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 4:23 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak