ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

به گزارش سایت اوباما، در جریان واکنش پلیس به اعتراضات مردمی در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا، ساعاتی قبل «اسکات اولسن» یک کهنه سرباز آمریکایی جنگ عراق دچار شکستگی جمجمه و ورم سر شد.


براساس گزارش روزنامه گاردین، «اسکات اولسن» در اثر اصابت مستقیم نارنجک اشک آور یا دودزا به سرش توسط پلیس، دچار شکستگی جمجمه شده و براساس اظهارات یکی از مقامات بیمارستان «هایلند»، وی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.
«کیث شانون» یکی از همرزمان «اولسن» در عراق می‌گوید: «برای آنکه وضعیت اولسن ارزیابی شود لازم است یک جراح مغز و اعصاب دراین مورد اظهارنظر کند».

 

وی با اشاره به اصابت مستقیم نارنجک دودزا به سر اولسن می‌گوید: به خاطر این اتفاق، یک زخم هلالی شکلی در جلوی سر وی مشاهده می‌شود.
شانون ادامه داده «زخمی شدن توسط پلیس‌هایی که قرار است حامی ما باشند، واقعاً مایوس‌کننده است».
«کارپنتر» یکی از افرادی که «اولسن» را بخاطر فعالیت‌ در گروه‌های ضد جنگ می‌شناسد، نیز در این رابطه گفته است: «من از شنیدن این موضوع که کسی دوبار به عراق رفته و به سلامت به وطن باز گشته و اکنون بخاطر اقدامات پلیس داخلی آمریکا در بیمارستان بستری شده است، آشفته‌ام».
پلیس اوکلند در یک کنفرانس خبری پیش از این تاکید کرده بود که از نارنجک‌های نوری و صدادار علیه معترضین استفاده نکرده است.

شلیک بمب دودزا به معترضین هنگام کمک به اولسن
این تنها بخش از واقعه نیست به طوری که براساس ویدئویی که بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، پلیس هنگام امدادرسانی مردم به این کهنه سرباز که بر روی زمین افتاده، به طرف آنها نارنجک دودزا پرتاب کرده است.
این اتفاق که در ویدئوی زیر مورد بررسی دقیق معترضین قرار گرفته، باعث برانگیخته شدن احساسات معترضین آمریکایی شده است.


نوشته شده در یکشنبه 90/8/8ساعت 6:1 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak