ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

 

کاپیتان هوشنگ شهبازی درباره سخنرانی خود در نوزدهمین اجلاس بین المللی حقوق بشر در ژنو با بیان آنکه محتوای سخنانش نقض حقوق ملت ایران از سوی غرب بوده است گفت: متاسفانه سایه سیاست شومی بر نگاه فعالان حقوق بشر سنگینی می کند.

به گزاش جهان، کاپیتان شهبازی گفت: بعد از تجربه فرود هواپیما بدون چرخ جلو بر آن شدم تا یک بیانیه و کمپین جهانی را برای رساندن صدای حق طالبانه مردم سرزمینم در برابر تحریم های صنعت هواپیمایی ایران راه اندزی کنم و در این راستا یک کمپین را در سایت شخصی ام فعال کردم که با استقبال بیش از 110 هزار امضا از طرف مردم مواجه شد.

هواپیمای مسافربری که کاپیتان شهبازی قهرمانانه آن را بر زمین نشاند، تنها یک مورد از هواپیمای مسافربری ایران بود که به دلیل مهارت کاپیتان آن ، مسافرانش توانستند جان سالم به در برند.در چند ساله گذشته به دلیل تحریم های ضد انسانی غرب برای هواپیماهای ایران، شهروندان زیادی جان خود را از دست داده اند.

شهبازی در گفت و گو با ایرنا افزود: با این پشتوانه، و دلگرمی و حمایت مردمی از این بیانیه در نوزدهمین اجلاس بین المللی حقوق بشر در ژنو حاضر شدم و در برابر چشمان نمایندگان حقوق بشر دنیا از نقض آشکار حقوق مردم سرزمینم توسط برخی از سیاستمدارانی که خود را مدافع حقوق مردم جهان می دانند سخنرانی کردم.

کاپیتان شهبازی ضمن تاکید بر ملاقات حضوری با فعالان سرشناس و بین المللی حقوق بشر مانند "رمزی کلارک"، "سارا فلاندرز"، مسوول کمپین "وال استریت" و "احمد شهید"، نماینده سازمان حقوق بشر در ایران گفت: در تمامی این ملاقات ها سعی کردم صدا و درخواست تماما مبتنی بر حق مردم یاران را به گوش این افراد برسانم که با استقبال خوبی از سوی این افراد مواجه شد و حتی قول هایی نیز از این فعالان برای حمایت از این خواسته ملی دریافت کردم.

وی ادامه داد: در این برخوردها، دیدگاه فعالان حقوق بشر، دیدگاهی کاملا موافق در راستای درخواست من برای لغو تحریم های صنعت هواپیمایی کشور به عنوان عاملی آشکار در نقض حقوق بشر مردم سرزمینم بود اما متاسفانه سایه سیاست شوم برخی از کشورها در اجرایی شدن واقعی حقوق بشر در جهان کاملا مشهود بود.

کاپیتان شهبازی ماحصل صحبت با "احمد شهید" را مثبت را ارزیابی کرد و گفت: وی در کلام خود بهانه هایی را مطرح کرد که در حد توانم با اسناد و مدارک به او اثبات کردم ، سخنانم حرف های بیش از 110 هزار نفر از مردم سرزمینم است که با احتساب ضریب نفوذ اینترنت در ایران جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر را شامل می شود و البته شما این سخنان را نمی پذیرید.

اگر واقعا حامی حقوق‌بشر هستید عید نوروز این خبر را اعلام کنید

وی ادامه داد: حتی در سخنرانی خودم پیغامی کاملا آشکار را به آقای "اوباما" ارائه دادم و گفتم، که طی هر سال شما به هنگام لحظه سال نو در تلویزیون حاضر می شوید و عید را به مردم ایران تبریک می گویید و درست فردای آن روز پشت میز کاری تان، تمدید تحریم های صنعت هوایی ایران را امضا می کنید و این کار چیزی جز بازتاب سیاست های دوگانه و فریباکارانه شما نیست.

وی گفت: در آن پیغام به صراحت به رییس جمهور آمریکا گفتم که اگر واقعا طرفدار حقوق ملت ایران هستید و با شعار برادری و برابری پای گیرنده ها حاضر می شوید، برای تبریک سال 1391 در تلویزیون حضور پیدا کنید و یا همراه تبریک خود، خبر لغو تحریم صنعت هوایی ایران را به جهانیان ارائه دهید.

کاپیتان شهبازی حضور در این اجلاس را یک رسالت ملی دانست که مردم ایران با امضای آن کمپین بر دوش وی گذاشتند و گفت: از تمامی مسوولان و دلسوزان کشور تقاضا می کنم تا بار دیگر شرایط حضور من را در چنین اجلاس هایی فراهم آورند تا بر خواسته های بر حق مردم شریف کشورم تاکید داشته باشم و از مردم نیز می خواهم در ادامه پیدا کردن مسیر این کمپین و جمع آوری امضاهای بیشتر همچنانکه که تا امروز بودند همراه و یاریگر باشند.

گفتنی است، کاپیتان هوشنگ شهبازی، هواپـیمای مـسافربری خطوط هـوایـی "هما" در مســیر بازگشــت از مســکو به تهران را که دچــار نــقص فــنی شـده بود به ســلامت در فــرودگــاه مهرآباد بر زمـیـن فرود آورد.

ایــن اتــفاق نـادر انعــکاس بین المـللی پیدا کرد و همزمان با پرداختن رسـانــه هــای بــین المــللی به این مساله، رسانه های داخل کشور نیز به بررسی این رویداد پرداختند.

در پی این رخداد، کاپیتان شهبازی در وب سایت خود، به آدرس ( http://www.capt-shahbazi.com/)، بـیانیه ای را در محـکومیت تـحریم خــطوط هوایی مســافربری ایران منتشر کرد که در استــقـبالی بی سابقه و زمانی بسیار کم بــیش از یکـصد هزار کاربر به آن رای دادند و در همــراهی یکپــارچه با وی رفـع این تحریم را خواستار شدند.

 

 


نوشته شده در جمعه 90/12/26ساعت 6:56 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak