ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین لخظات انتظار

رییس انجمن حوادث و ترومای اندام و ستون فقرات ایران معتقد است: کفش های نامناسب (تنگ، پاشنه دار و یا نوک تیز) می توانند باعث بیماری های زیادی شوند و در مواقعی می توانند موجب کجی یا قوز پا شوند.

دکتر محسن توکلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کفش های تنگ رطوبت بیش از حدی را در پا ایجاد می کند که باعث رشد قارچ می گردد.
این متخصص ارتوپدی در خصوص عوارض کفش های تنگ اظهار کرد: کسانی که کفش های تنگ می پوشند یا پاهایشان تحت فشار دائم است، پس از مدتی دچار ورم پا می شوند و انگشت چکشی در فرد ایجاد می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: افراد دیابتی باید بیشتر مراقب کفش هایی که می پوشند باشند چون کفش نامناسب به سرعت در این افراد ایجاد زخم یا عفونت می کند که این عفونت به استخوان آنها وارد و حتی در مواقعی منجر به قطع شدن پا می شود.
رییس انجمن حوادث و ترومای اندام و ستون فقرات ایران با اشاره به معایب کفش های پاشنه بلند اعلام کرد: این کفش ها را نباید بیشتر از سه ساعت پا کرد و کفش های پاشنه بلند روی پنجه های پا فشار می آورد و به مرور ساق پا کوتاه می شود که بسیار برای فرد دردآور است.
وی افزود: به دلیل پوشیدن کفش های پاشنه بلند بدن به جلو خم می شود و از حالت طبیعی خود خارج می گردد که در این صورت کمر درد و آرتروز زود رس بوجود می آید.
دکتر توکلی با اشاره به عوارض کفش های پاشنه بلند گفت: یکی از این عوارض میخچه و تاول است و پوست در این مواقع بسیار سخت می شود.
وی در ادامه افزود: به علت استفاده از کفش های پاشنه بلند ناخن در گوشت پا فرو می رود که اکثرا این اتفاق در انگشت شصت پا می افتد و تنها با عمل جراحی و کشیدن ناخن می توان این عارضه دردناک را برطرف کرد.
این متخصص ارتوپدی در خصوص ضایعاتی که این کفش ها بر عضلات دارند اظهار داشت: کفش های پاشنه بلند باعث این می شود که عضلات پشت پا کوتاه شود و عضلات دچار گرفتگی و رگ به رگ شدن گردد.
وی در پایان در مورد استفاده از کفش های مناسب در سنین پایین توصیه کرد: بچه ها بهتر است کفش های نرم استفاده کنند و به خاطر اینکه در سنین کمتر از دو سال کف پا هنوز شکل نگرفته و کاملا صاف است، نباید از کفش‌های طبی استفاده کرد و همچنین کفش ها باید جای کافی برای حرکت کردن داشته باشند و هرگز نباید از کفش‌های پاشنه دار برای کودکان استفاده کرد.


نوشته شده در پنج شنبه 90/12/25ساعت 2:59 عصر توسط محمدرضا محمودی راد نظرات ( ) |


Design By : Pichak